10 klíčových faktorů pro úspěšné SEO

Vydáno: 13. 05. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1295 slov | SEOSEO

Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost SEO kampaně? Existuje množství pravidel, tipů či triků, ale které z nich jsou ty nejúčinnější? Přečtěte si základní pravidla, bez kterých nemůže být žádná SEO kampaň úspěšná.

1/ Správný výběr klíčových slov

Správná volba klíčových slov je klíčovým krokem celé SEO kampaně. Klíčová slova musejí odrážet cíle vašeho webu a jeho nabídku, musí být zaměřena na správný segment návštěvníků a musejí být dostatečně zajímavá a lákavá. Důležité je, aby tato slova byla hledaná ve vyhledávačích a v ideálním případě měla co nejmenší konkurencí.

2/ Správná architektura a navigace

Navrhněte jednoduchou architekturu webu, přehledně rozdělenou do hlavních kategorií. Robotům tím zjednodušíte procházení vašeho webu. Přehledná a jednoznačná navigace zase umožní návštěvníkům snadno nalézt potřebnou stránku a usnadní jim orientaci na webu. I při návrhu architektury webu a jeho navigace by se mělo vycházet ze znalosti návštěvníků, vybraných klíčových slov a cílů webu.

3/ Stránky musejí být přístupné robotům

Odstraňte veškeré překážky, bránící robotům procházení vašeho webu. Roboti neumějí vyplňovat formuláře, procházet Javascriptové odkazy či menu a neumějí ani prohlížet obrázky a flashové animace. Vždy odkazujte pomocí HTML odkazů. Výše uvedené techniky můžete použít, ale jen jako doplněk.

Důležité je také udržovat HTML kód validní podle standardu W3C. Hrubé chyby HTML kódu mohou robotům znemožnit procházení vašeho webu. Validitu kódu si můžete ověřit validátorem W3C.

4/ Obsah je na prvním místě

Textový obsah stránek je důležitý z jednoho prostého důvodu. Veškeré vyhledávání na internetu je založeno na textu. Roboti hodnotí nejen množství textu na stránkách, ale i to, jak je text naformátovaný a jaký je jeho obsah. Je tedy velmi důležité, aby text obsahoval klíčové fráze relevantní pro danou stránku, rovnoměrně rozprostřené a zdůrazněné nadpisy či HTML značkami <strong> nebo <em>. A dávám zcela za pravdu Nicku Usbournovi, který tvrdí, že text musí být srozumitelný a zajímavý především pro návštěvníky, neboť ti budou našimi zákazníky.

5/ Interní textové odkazy

Interní textové odkazy umožňují robotům procházet váš web a text odkazů je důležitým parametrem pro hodnocení obsahu vašich stránek vyhledávači. Jsou-li texty odkazů tvořeny klíčovými slovy, pak zvyšují hodnocení stránky. Pište odkazy tak, aby bylo jasné, co se stane po kliknutí, aby obsahovaly klíčová slova pro danou stránku a vedly na existující stránky. Není nic horšího než nefunkční odkazy.

6/ Titulek stránky

Titulek stránky (Title tag) je z pohledu vyhledávačů jedním z nejdůležitějších prvků stránky. Zahrňte do titulku hlavní klíčová slova pro danou stránku. Jelikož se titulek stránky zobrazuje ve výsledcích hledání jako nadpis nalezeného odkazu, měl by být také dostatečně popisný a zajímavý, aby na něj lidé klikali. Každá stránka musí mít jedinečný titulek o délce maximálně 60 znaků. Titulek by měl obsahovat i název webu, neboť jak Jill Whalen uvádí, lidé hledají podle značky, nebo podle produktu či služeb. V obou případech pak posilujete vědomí o značce.

7/ Popisek stránky

Popisek stránky (Meta Description tag) se v některých vyhledávačích zobrazuje ve výsledcích hledání jako popisek nalezeného odkazu. Měl by vždy obsahovat hlavní klíčová slova pro danou stránku a měl by zajímavým způsobem shrnovat obsah stránky. Můžete tím výrazně zvýšit návštěvnost z vyhledávačů.

8/ Registrace do katalogů a vyhledávačů

I když vyhledávače procházejí internet a indexují nalezené stránky automaticky, můžete urychlit nalezení vašich stránek a následně zvýšit jejich hodnocení registrací do hlavních vyhledávačů a národních i oborových katalogů.

9/ Zpětné odkazy

Množství odkazujících stránek na váš web je dalším velmi důležitým kritériem, kterým roboti hodnotí popularitu vašich stránek. Čím více webů odkazuje na ten váš, tím lépe. Roboti předpokládají, že na kvalitní a hodnotné stránky vede více externích odkazů. Zpětné odkazy jsou hlavním kritériem při výpočtu PageRanků. Nejúčinnějším způsobem, jak získat zpětné odkazy je vybudovat kvalitní web se zajímavým obsahem, na který budou další weby sami odkazovat.

10/ Statistiky návštěvnosti a analýza výsledků

Abychom mohli měřit úspěšnost SEO kampaně a celého webu, je nezbytně nutné sledovat statistiky návštěvnosti a vyhodnocovat, co se na webu děje. Odkud návštěvníci nejčastěji přicházejí, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, jak se po webu pohybují, případně kudy odcházejí. Všechny tyto údaje budou důležité pro následné vylepšování webu i SEO kampaně, neboť obojí je nekončící práce. Mění se nejen zvyky uživatelů, ale i algoritmy vyhledávačů. Neusněte na vavřínech a neustále vylepšujte funkce webu a zdokonalujte vaše SEO. Je dobré, podívat se občas ke konkurenci, jak to dělají ostatní.

Užitečným nástrojem poskytujícím množství cenných informací je Google Analytics, který je navíc zcela zdarma.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky