10 nejčastějších chyb při správě PPC kampaní

Vydáno: 26. 05. 2008 | Autor: Šárka Ševčíková | 1252 slov | PPCPPC

Pokud začínáte se správou PPC kampaní, tak se pravděpodobně nevyhnete některým chybám, které jsou dány nedostatkem zkušeností. V tomto článku se je pokusíme popsat.
Na co si tedy dát pozor, pokud jste ve správě PPC kampaní začátečník?

1. Nepoužívejte jen volnou shodu klíčových slov

Long tail jsme popisovali v jednom z předchozích článků o PPC s názvem 10 tipů, jak na úspěšné PPC kampaně. Vybírejte klíčová slova s rozvahou, ale nebojte se použít i ta méně vyhledávaná, pokud odpovídají produktu, či službě, kterou hodláte prostřednictvím PPC reklamy nabízet.

2. Vyvarujte se příliš nízkému dennímu rozpočtu

Nechcete utratit za PPC reklamu příliš, a proto jste se rozhodli přiškrtit denní rozpočet kampaně? Nedělejte to. Od výše denního rozpočtu se odvíjí počet zobrazení (ve vyhledávání či v obsahové síti), proto se nebojte rozpočet zvýšit.
Doporučený denní rozpočet by měl být mnohem vyšší, než částka, kterou hodláte utratit. Jde vám přece o to, aby se vaše inzeráty zobrazovaly co nejčastěji. Utracené finance tak můžete kontrolovat vhodnou volbou klíčových slov, či nastavit kampaň tak, aby se automaticky pozastavila po vyčerpání limitu, který si vy sami určíte.

3. Usilujete o dosažení a udržení prvního místa?

Být první ještě neznamená být nejlepší. Nikdo nedoložil výhodnost první pozice. Vaše inzeráty mohou být úspěšnější i na druhé či třetí pozici.
Nenechte se zatáhnout do cenové války. Můžete si např. v duchu určit cenovou hranici pro každou sestavu, či klíčové slovo, kterou nepřekročíte.
Cenová hranice se pohybuje podle oboru, sezóny, konkurenčního prostředí. Někdo je ochoten nabídnout 30 Kč za proklik na klíčové slovo dovolená, jiný raději nabídne 15 Kč za proklik na klíčové slovo [dovolená v turecku]. Záleží jen na vás.

4. Nastavení příliš nízké ceny za proklik

Nastavení příliš nízké ceny za proklik není právě nejlepší cesta, jak ušetřit. Vaše inzeráty se tak budou zobrazovat jen výjimečně, z čehož plyne nízká míra prokliku, která rozhodně nezlepší pozice inzerátů.
Při spuštění nových kampaní se často doporučuje nastavit vyšší cenu za proklik, aby se kampaň rozklikala, získala dobrou průměrnou pozici a dosáhla tak vyšší míry prokliku. Poté můžete cenu postupně snižovat na úroveň, kterou považujete za optimální.

5. Nastavení příliš vysoké ceny za proklik v obsahové síti

Všimněte si, že při založení nové kampaně v AdWords je defaultně nastaveno i zobrazování v obsahové síti. Můžete jej zakázat, pokud chcete. Případně můžete vytvořit jednu kampaň zaměřenou na vyhledávání a druhou na obsahovou síť. Můžete si také vybrat weby, na kterých chcete, aby se vaše inzeráty zobrazovaly.
Pokud nic podobného nemáte v plánu, nastavte alespoň nižší cenu za proklik v obsahové síti. Obsahová síť je totiž méně zacílená, než vyhledávání, a proto z ní můžete očekávat i méně konverzí.

6. Úvodní stránka jako landing page? NE!

Cílíte své inzeráty jen na úvodní stránku? Chyba. Inzeráty by měly vést na různé podstránky webu. Landing page by měla být relevantní inzerátu a klíčovým slovům.
Pokud uživateli v inzerátu slibujete příjemnou dovolenou ve Španělsku, cilte inzerát na stránku s nabídkou zájezdů do Španělska. Jestliže se totiž uživatel dostane po prokliku na hlavní stránku cestovní kanceláře, kde bude muset mezi různými destinacemi hledat tu svou, bývá znechucen dlouhým hledáním a vaše stránky s největší pravděpodobností opustí.
Připoutejte návštěvníky relevantností landing page i její použitelností.

7. Opomíjíte důležitost textu inzerátů?

PPC reklama je konkurenční prostředí jako každé jiné. Počet konkurentů závisí na oboru, klíčových slovech, ale dokonce i na ročním období…
PPC kampaně neznamenají jen práci se systémy, ale i sledování konkurence. Zadejte si někdy klíčové slovo, na které inzerujete, do vyhledávače. Podívejte se na svůj inzerát a porovnejte ho s konkurenčními texty. Nemusíte být copywriter na to, abyste dokázali určit, zda se na dané slovo zobrazuje relevantní text nebo zda inzerát zapadá mezi ostatní, či nikoliv.
Shoduje se nadpis vašeho inzerátu se dvěma či třemi dalšími konkurenčními inzeráty? Změňte nadpis, ale nevzdávejte se klíčových slov tak, aby zůstala alespoň část nadpisu zvýrazněna.

8. Spuštěním vše končí?

Práce s PPC kampaněmi nikdy nekončí, protože i konkurence se neustále vyvíjí, mění a zůstává činná. Proto i vy nesmíte zaspat, jinak vám PPC kampaně nebudou přinášet zisk.
Sledujte pravidelně PPC kampaně, jejich rozpočet, pozice jednotlivých klíčových slov, úspěšnost inzerátů atd. AdWords, Sklik i adFox umožňují vytvářet přehledy a reporty vývoje PPC kampaní, jednotlivých sestav, klíčových slov, inzerátů…

9. Nezapomínejte na tužby uživatele

Co hledá uživatel, který zadal do vyhledávače klíčové slovo, na které chcete inzerovat? Nenabízíte mu své zboží či služby zbytečně? Jak používáte vyhledávač vy?
Člověk hledající slovo office manager může shánět práci na pozici office managera, ale také může hledat vysvětlení záhadně neurčitě znějící pracovní pozice.

10. Měřte úspěšnost PPC kampaní, vyhodnocujte ROI

Měřte konverze (v ČR to umožňuje AdWords a Sklik)! Odkazy svých inzerátů nezapomeňte obohatit o parametry umožňující sledování jednotlivých kampaní, sestav, či inzerátů pomocí Google Analytics.
Reklama placená za proklik je totiž, i přes svou unikátnost, stále jen prostředkem zviditelnění a dosažení zisku.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky