10 užitečných nástrojů pro správu PPC kampaní

Vydáno: 09. 05. 2008 | Autor: Šárka Ševčíková | 2059 slov | PPCPPC

Baví vás správa PPC kampaní, ale přesto se vám zdají některé činnosti časově náročné? Jsou situace, kdy je lepší použít spolehlivé pomocníky, kteří vaši práci na kampaních zrychlí a zefektivní. V tomto článku přinášíme přehled užitečných nástrojů, které vám mohou pomoci s tvorbou a správou PPC kampaní.

1. Google AdWords Editor

AdWords Editor je aplikace, jak již sám název napovídá, od Google AdWords, která vám pomůže se správou velkých i menších PPC kampaní. S pomocí AdWords Editoru můžete provádět hromadné změny v sestavách mnohem rychleji, než doposud.

AdWords Editor

AdWords Editor si můžete stáhnout zdarma. Po přihlášení do vašeho účtu kliknete na odkaz nástroje, který je v horním menu. Následně se vám otevře nové okno, které vám nabízí stažení AdWords Editoru.

AdWords editor ke stažení

Po stažení a instalaci AdWords Editoru najdete v menu příkaz Soubor – Otevřít účet (Ctrl + O) – Přidat účet. Po zadání uživatelského jména a hesla stáhnete do Editoru svůj AdWords účet, na kterém můžete začít pracovat offline, a následně změny poslat zpět na účet AdWords. To vám umožní provádět úpravy PPC kampaní i v době, kdy postrádáte připojení k internetu a přesto byste rádi pracovali.

Chcete importovat kampaně z AdWords do Skliku? AdWords Editor vám pomůže. Menu Soubor – Exportovat do formátu CSV umožní vyexportovat vaše kampaně, nebo i celý účet, do formátu CSV, který poté můžete importovat do vašeho účtu v systému Sklik.

Možnost importu kampaní a sestav do Skliku najdete ve svém účtu Sklik pod kartou Nástroje – Importovat data. Při importu nastavte kódování TTF-16 a soubor nahrajte.

Import PPC kampaně

Importovat můžete pouze soubor o velikosti max. 2 MB.
V případě importu jednotlivých sestav do kampaně v Skliku nejprve klikněte na konkrétní kampaň a teprve poté přejděte na kartu Nástroje. Jinak by se požadovaná sestava mohla nahrát úplně do jiné kampaně.

2. Nástroj pro návrh klíčových slov

Nástrojem klíčových slov se nyní pyšní nejen AdWords ale i Sklik, který jej zavedl teprve nedávno. Oba nástroje naleznete ve svých účtech AdWords a Sklik. Pokud nemáte AdWords účet, využijte stránku AdWords nástroje pro návrh klíčových slov.

Nástroj pro návrh klíčových slov

Nástroj AdWords vás po zadání klíčového slova informuje o konkurenci v AdWords na dané slovo, o průměrném hledání slova v daném měsíci a celkovém průměrném objemu hledání na Google a ve vyhledávácí síti Google.
Nástroj pro návrh klíčových slov od Skliku vás seznámí jen s hledaností klíčového slova.

Návrh klíčových slov Sklik

Od obou nástrojů dostanete návrhy dalších podobných či relevantních slov. Např. při zadání slova dovolená ve volné shodě vám nástroje nabídnou i další relevantní slova jako dovolená 2008 u moře, dovolená v čr, dovolená s dětmi, dovolená chorvatsko
Pokud máte v sestavách klíčové slovo dovolená ve volné či frázové shodě a nenabízíte dovolenou v Chorvatsku, u moře, nebo v ČR, můžete nástroje použít k návrhu vylučujících slov.

Nástroje pro návrh klíčových slov tedy nabízí nejen nápady na nová klíčová slova, na která je záhodno inzerovat, ale i na slova, která jsou pro vás nežádoucí.

Nezalekněte se, pokud vámi vybrané slovo nepatří mezi nejhledanější. Možná, že jej hledá jen málo uživatelů, ale to vás v některých případech nemusí zajímat. Důležité je, aby se vaše inzeráty zobrazovaly té skupině uživatelů, které jsou vaše služby či produkty určeny. Tématu výběru klíčových slov a long tail jsme se dotkli v předchozím článku 10 tipů, jak na úspěšné PPC kampaně.

3. Odhad provozu klíčových slov

Nástroj pro odhad provozu klíčových slov vám nabízí Google AdWords i Sklik od Seznamu.
Pro nástroj AdWords se stačí podívat do svého účtu a do menu Nástroje, kde jej najdete.
Pokud nemáte účet AdWords, podívejte se na stránky Google AdWords Traffic Estimator.

Do formuláře pak stačí zadat vytoužené slovo ve volné, frázové, či přesné shodě, nebo klidně i ve všech třech shodách najednou. Poté zadáte maximální cenu za proklik, výši denního rozpočtu, jazyk a zemi či oblast, kde by se vaše inzeráty měly zobrazovat.

Po vyplnění veškerých údajů se od AdWords dozvíte odhadovanou cenu za proklik, pozici, částku, kterou utratíte za den apod.
Sklik nabízí obdobný nástroj. Při přidávání klíčových slov do sestav stiskněte tlačítko Odhadnout hledání a pozici. Zobrazí se vám hledanost slova a odhadovaná pozice pro vámi zadanou cenu za proklik.

4. Nástroj na generování překlepů

Na stránkách Webtrhu naleznete nástroj na generování překlepů. Tento nástroj vám umožňuje vybrat volbu klávesnice (CS, EN, SK), fonetizaci (chyby plynoucí z rozdílu mezi slyšeným a psaným) a prohození i a y.

Po zadání slova dovolená jsem získala seznam překlepů. Slova jako ovolená, dvolená, dovoená, vám mohou připadat zvláštní, ale někdy je přece jen dobré zaměřit se i na překlepy, protože i uživatel internetu je tvor omylný.

5. Kombinátor klíčových slov

Kombinátor klíčových slov na stránkách Webtrhu vám pomůže s kombinováním klíčových slov do frází ve shodách, které si sami určíte.
Vyberte si žádoucí shodu klíčových slov, můžete nastavit i URL a maximální cenu za proklik.

6. PPC Keywords Generator software

Kombinátor klíčových slov existuje i jako software. Pokud vám z nějakého důvodu nevyhovuje online nástroj, nebo chcete na svých kampaních pracovat offline pomocí AdWords Editoru, pak PPC Keywords Generator jistě uvítáte.

Tento kombinátor slibuje automatické odstranění duplikaci ve slovech a frázích a vygenerování až 1000 klíčových frází za sekundu, což se hodí pro tvorbu a správu skutečně velkých kampaní. Vygenerovaná slova můžete ukládat do úložišť, nebo je různě kombinovat.

Doporučený operační systém: Windows 98/ ME/ 2000/ XP / 2003, ale funguje i pod Windows Vista (tento OS používáme u nás ve firmě).

PPC Keywords Generator si můžete stáhnout zdarma na stránkách OverZone Software.

7. Wordtracker nejen pro SEO

Wordtracker je online nástroj známý svým použitím v oblasti optimalizace pro vyhledávače. Můžete jej však využít i pro návrh klíčových slov anglických kampaní. Češtinu však tento nástroj bohužel nepodporuje.

O Wordtrackeru jsme psali v článku Wordtracker – návrh klíčových slov už zdarma.

Služba Wordtracker je placená. Doporučuji však vyzkoušet zkušební verzi.

8. Kalkulace ROI

Zdá se vám, že za svou PPC kampaň utrácíte nehoráznou sumu, zatímco objednávky váznou? Vypočítejte si návratnost PPC kampaní.

Berte v úvahu především počet prokliků, průměrnou cenu za proklik, počet konverzí, zisk z konverze a náklady na správu PPC kampaní.

Pokud neradi počítáte, můžete využít online formulář výpočtu ROI.

9. TOP vyhledávaných slov

Inzerujete v systémech adFox, či ETARGET? Možná vás zaujmou statistiky hledaných slov.
ETARGET nabízí i malou statistiku klikanosti podle pozic inzerátů.
Umožní vám vygenerovat i nejčastěji používané kombinace klíčových slov podle vámi zadaného klíčového slova.

adFox nabízí statistiku nejvyhledávanějších slov, aktivních klíčových slov a počtu zobrazení reklam.

Z hlediska PPC kampaní se nejužitečněji jeví nástroj Statistika dotazu od Seznamu. Dozvíte se zde, jestli slovo, na které chcete inzerovat, je vyhledávané či ne a v jakých dalších kombinacích jej uživatelé hledají.

TOP vyhledávaná slova

10. SpyFu – odhalte konkurenci

Pokud své PPC kampaně cílíte na zahraniční uživatele, pak vyzkoušejte online nástroj SpyFu, který slibuje, že odhalí informace o vašich největších konkurentech. Stačí zadat URL adresu svého konkurenta a dozvíte se rozmezí jeho denního rozpočtu, průměrné ceny za proklik apod.

Nespoléhejte se však na přesnost údajů tohoto nástroje. Špehování může být přínosné, pokud hledáte informace o anglickém webu, jehož návštěvnost se pohybuje minimálně v tisících za den.

Nenašli jste zde svůj oblíbený nástroj na tvorbu a správu PPC kampaní?
Pochlubte se s ním v komentáři.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky