5 hlavních příčin bránící dokončení objednávky

Vydáno: 16. 07. 2008 | Autor: Michael Muselík | 659 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Společnost eMarketer nedávno publikovala studii, v níž uvádí nejčastější příčiny nedokončení nákupu v internetových obchodech v USA.

Které to jsou?

  1. Příliš vysoké náklady na dopravu.
  2. Celková ceny je mnohem vyšší než očekávaná.
  3. Porovnání s jinými e-shopy.
  4. Nemožnost kontaktovat zákaznickou podporu.
  5. Zapomenuté uživatelské jméno či heslo.




 

Detailní pohled na jednotlivé příčiny

  1. Většinu lidí od nákupu odradí příliš vysoké náklady na doručení zboží.



    Pokud si objednáte zboží a víte kolik stojí, potom Vás může nepříjemně překvapit celková suma vaší objednávky po započtení dopravného.
    Koupíte-li si položku za cca 300 ,-Kč a dopravné činí 50% navýšení, pak si asi rozmyslíte, zda se vydat touto cestou a poohlédnete se po jiném dodavateli.

    Anebo máte jen na výběr ze dvou způsobů dopravy, přičemž cena obou je příliš vysoká. Asi se také poohlédnete po jiném dodavateli.



  2. Druhým nejčastějším důvodem jsou skryté poplatky a celková cena, jež překoná naše očekávání.



    Objeví-li se na vaší objednávce bez upozornění položky, které jste tam nevložili a nelze je odstranit, pak je to problém a snižuje to nejen důvěryhodnost e-shopu, ale především to zvyšuje množství nedokončených objednávek.
  3. Ve výčtu pak následuje porovnání s jinými e-shopy.

    Více než čtvrtina respondentů uvedla, že než uskuteční nákup, prohlédnou si jiné e-shopy a porovnají ceny, podmínky a poplatky. Usnadněte proto svým návštěvníkům tento proces. Jasně stanovte ceny, termíny dodání a platební podmínky. Umožněte uložení nákupního košíku pro snadný nákup při návratu na stránky.
  4. Předposledním důvodem je nemožnost kontaktovat prodejce s různými dotazy.

    Před dokončením objednávky se mohou vyskytnout dotazy, které nelze najít na vašem e-shopu. Usnadněte proto svým návštěvníkům možnost zeptat se na cokoli a odstraňte tak ihned jejich pochybnosti. Viditelné uvedení telefonního čísla, ICQ či Skype kontaktu zvýší vaši důvěryhodnost a může přispět k uzavření objednávek u nejistých zákazníků.
  5. Na posledním místě v tomto žebříčku stojí ztráta přihlašovacích údajů.

    Pokud požadujete pro dokončení objednávky registraci, pak umožněte rychlé zaslání hesla na e-mail, uložení přihlašovacích údajů do cookies pro další přístup bez nutnosti jejich zadávání či možnost nákupu bez registrace.



Myslíte si, že lidé v ČR mají jiné pohnutky k nedokončení svého nákupu? Jaké máte vlastní zkušenosti? Liší se, či souhlasíte s publikovanými výsledky?

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky