5 kroků jak zlepšit účinnost cílových stránek

Vydáno: 29. 06. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1236 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Představte si, že zadáte do vyhledávače nějaké slovo či frázi, kliknete na jeden z nalezených odkazů a dostanete se na stránku nějakého webu. A právě nyní začíná proces poznávání, kdy návštěvník hodnotí, zda je na správném místě, je-li stránka relevantní tomu, co hledal a jakým celkovým dojmem na něj působí.

Úkolem každé stránky vašeho webu je usnadnit návštěvníkovi tento proces. Začněte s ním ihned komunikovat a řekněte mu, kde se nachází a co web nabízí. Jedině tak může být cílová stránka spěšná.

Identifikace webu a jeho zaměření

Je důležité si uvědomit, že návštěvník může z vyhledávačů přijít na jakoukoli stránku vašeho webu. Nejen na titulní. Myslete na to při tvorbě webu a na každou jeho stránku, nejlépe do hlavičky, vždy umístěte:

Prohlédnete-li si statistiky návštěvnosti zjistíte, že vaši návštěvníci odcházejí z webu nejčastěji do 10 vteřin. Máte tedy po čertech krátkou dobu na to, abyste je oslovili.

Neztrácejte návštěvníky dříve, než jim budete moci nabídnout své výrobky či služby. Ihned jim řekněte, kdo jste a co nabízíte.

Ujistěte je, že jsou na správném místě

Přijde-li návštěvník na vaše stránky z vyhledávače, ví co hledá. Má jasný cíl. Po příchodu na stránku hodnotí, zda našel co hledal. Uvidí-li na začátku stránky hledaná klíčová slova, usoudí, že je na správném místě.

Jared Spool, přední odborník na použitelnost uvádí ve své studii následující fakt. Najde-li návštěvník na stránce slovo či výraz, který hledal, pak v 72 % pokračuje dále. Pokud tam hledaný či jemu podobný výraz nenajde, pokračuje pouze 6% návštěvníků.

Vkládejte klíčová slova vždy do title a hlavního nadpisu stránky. Zvýrazněte je také v úvodním odstavci.

Nabídněte hodnotu

Každá stránka musí být jedinečná, něčím zajímavá a vždy musí nabízet nějakou hodnotu. Hned v úvodu stránky začněte tím nejdůležitějším. Vysvětlete, co nabízíte a jak můžete pomoci návštěvníkům. Návštěvník musí ihned poznat, zda má pokračovat dále. Vaše stránky jsou vlastně vašimi on-line obchodníky, kteří musejí jasně vysvětlit smysl stránky (nabídku) a přesvědčit k provedení žádané akce.

Dejte návštěvníkům lákavou nabídku a vysvětlete, proč by ji měli využít. V bodech vypište to nejdůležitější z vaší nabídky.

Řekněte návštěvníkům, co mají udělat

Jasná, zřetelná a srozumitelná výzva k akci

Návštěvník hledá na každé stránce její cíl, jak pokračovat. Vždy nabídněte jasnou výzvu k akci. Řeknete mu, co má udělat a proč. Nenechte jej kliknout na tlačítko zpět v prohlížeči. Vhodnou akcí může být vstup do e-shopu, přechod na pokračující či související stránku, odeslání dotazu, odeslání žádosti o informace, žádost o zaslání katalogu, registrování e-mailového zpravodaje a podobně.

Nemáte-li jasné ukončení stránky, nabídněte např. přechod na články, nejčastější dotazy či třeba přeposlání stránky e-mailem. Vždy mějte připraven scénář, který návštěvníky provede vaším webem.

Na každé stránce řekněte, co mají návštěvníci udělat, jak to mají udělat a proč. Nejúčinnějším řešením je použít grafické 3D tlačítko s jasnou výzvou k akci (call to action).

Přečtěte si článek o významu velikosti tlačítek na GetElastic. Tamtéž je zveřejněna studie o používání tlačítek na webu. Překvapivě, 15% webů používá červená tlačítka.

Omezte možnosti

Je to stejné, jako když přijdete do obchodu koupit svetr. Máte jasný cíl. Vidíte však regály plné různých svetrů, vzorů, materiálů, střihů. Nevíte-li zcela přesně. co chcete, tápete. Potřebujete poradit.

Stejné je to i na webu. Přijdete na stránku, která se Vám líbí, nabízí co hledáte, ale ouha. Místo jasné cesty kudy dál, najdete jen několik možností. Která z nich je však ta nejlepší, nejjednodušší? Situace se rázem zkomplikovala.

Nejlepším řešením je každou stránku věnovat jedinému tématu a tomu podřídit každý prvek stránky. Obsah pak bude směřovat k jedinému cíli. Každému tak bude jasné, co má udělat a proč by to měl udělat. Zda to udělá, je už jen na něm a na kvalitě obsahu a argumentace.

Odstraňte vše nepotřebné, co by mohlo návštěvníka rozptylovat a odvádět jeho pozornost. Omezte navigaci na nejdůležitější prvky. Nabídněte jediný cíl a jasnou výzvu k akci (call to action).


Co si Vy myslíte o úspěšnosti cílových stránek? Jaké máte vlastní zkušenosti?

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky