Chcete, aby Váš e-shop více prodával? Použijte CTA

Vydáno: 19. 10. 2009 | Autor: Jakub Hladký | 1145 slov | CopywritingCopywriting

CTA je zkratka anglického Call To Action, neboli česky „Výzva k akci“. CTA  je jedním ze základních kamenů každého e-shopu nebo webu, který něco prodává, nebo nabízí. Pokud prodáváte produkty, nebo služby, určitě chcete, aby je návštěvníci nakupovali co nejvíce. Proto je třeba každému návštěvníkovi Vašeho e-shopu, nebo stránek říci, aby kupoval a objednával. Zákazníci sice vědí, že se to po nich chce, ale je jim třeba rafinovaně sdělit aby to také opravdu udělali. A o to právě jde.


Každé reklamní sdělení od profesionálních marketérů v sobě CTA zahrnuje, neboť jeho velký význam dobře znají. Bohužel se však stále velmi často setkáváme s tím, že se na kvalitní CTA zapomíná, podceňuje se jeho význam, nebo ještě hůře vůbec se o něm neví. CTA je finálním uzavřením obchodu a je proto jedním ze zcela zásadních faktorů prodejnosti Vašich stránek.


Čtěte o CTA dále a budete mít návod, jak sdělit návštěvníkovi Vašeho webu, aby nakoupil.


Co je CTA a k čemu slouží?


Jak jsme již řekli v úvodu CTA je výzva k akci. CTA slouží k tomu, abychom návštěvníka motivovali k nákupu, nebo k objednání služeb. Každý návštěvník e-shopu, nebo webu s nabídkou služeb ví, že se po něm chce, aby objednal a nakoupil, je to jasné a není o tom pochyb. Ale právě toto je jen v jeho podvědomí, je to jen pocit, stále mu to nikdo neřekl nahlas, že se zde po něm něco chce. A je velmi nutné návštěvníka v tomto pocitu podpořit, že to co cítí je správné a aby to také udělal. Tedy CTA slouží k tomu, aby řekl návštěvníkovi: „Kup tento produkt!“


Jak má CTA vypadat a co má obsahovat?


CTA je jako zaklínadlo, které otevírá cestu k pokladu. A je třeba správně zvolit formulaci i pořadí slov. CTA je vždy nejlepší, co nejkratší a dokonale výstižné. Jenže již zmíněné CTA „Kup tento produkt“ bohužel nestačí. K němu se musí přidat ještě hodně „koření“, které CTA zaklínadlu dá energii, dopředný směr akce a důvod proč by to měl dotyčný opravdu udělat.


Tedy vezměme to popořadě na příkladu fiktivního odrážedla pro děti značky Kubík:



  • Jméno produktu a akční sloveso – Dávejte jej vždy na začátek CTA, uživatel přesně musí vědět, co kupuje a hlavně, že to kupuje. Je důležité, aby to bylo na samém začátku, akční sloveso (kupte, objednejte) je spouštěčem celé akce:  Příklad- Objednejte dětské odrážedlo Kubík,…

  • Důvod nákupu - vyzdvihněte jednoznačný přínos tímto nákupem, důvod proč by to měl udělat, jelikož aniž byste si to uvědomovali, vše co činíme, děláme z nějakého důvodu. Velmi málo věcí děláme bezdůvodně. Nákup, ať už jakýkoli, je rozhodnutí, ke kterému je třeba důvodu, nebo potřeby. Pokud dobře znáte cílovou skupinu výrobku, důvod nákupu, respektive potřeby vymyslíte velmi snadno: Příklad - …podpoříte vývoj dítěte zábavou!

  • Slova Vy, Vám, Vaše apod. – tímto oslovujete přímo čtenáře a nutíte jej podprahově se čtení účastnit s osobní zaujatostí.  To co píšete, se ho tak přímo týká a lépe informaci „uchopuje“ a bere jí za svou: Příklad - …podpoříte vývoj Vašeho dítěte zábavou!

  • Naléhavost – I do CTA se dá zakomponovat naléhavost nákupu, že daný produkt návštěvník a potenciální zákazník v jedné osobě, opravdu potřebuje a ještě mu udělá radost: Příklad- …podpoříte zdravý vývoj Vašeho dítěte zábavou!

  • Celá věta CTA je: Příklad - Objednejte dětské odrážedlo Kubík, podpoříte zdravý vývoj Vašeho dítěte zábavou!


Kam CTA umístit?


CTA je jako podání ruky na znamení uzavření obchodní transakce. Tedy hodí se všude tam, kde se tato akce dá očekávat. Na konci představení produktu, nebo služby. Pod popiskem produktu, nebo jen přímo pod jeho hlavními parametry. Každopádně CTA musí být tam, kde by každý uživatel očekával tlačítko „do košíku“ apod. CTA větu je také vhodné prolinkovat , pokud je to technicky možné, přímo s nákupním košíkem, nebo objednávkovým formulářem.


CTA se ale nespecializuje jen na prodej produktů. CTA lze použít všude tam, kde na e-shopu, nebo na webu něco po návštěvnících a uživatelích chcete. Například registraci, přihlášení na odběr novinek a podobně. Vždy Však z CTA musí zřetelně vyplývat, co se po uživateli chce a pokud lze na CTA kliknout, kam jej klik bude směřovat. Jinak bude CTA nedůvěryhodné a zcela ztrácí smysl, ba dokonce může být i kontraproduktivní!

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky