Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost vašeho webu?

Vydáno: 24. 09. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1067 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Podívejte se na další aspekty, které mohou výrazně ovlivnit úspěšnost vašeho webu. A pamatujte, v jednoduchosti je krása.

Zaujměte a oslovte zákazníky

První dojem je důležitý i na webu. Webové stránky, jejich vzhled a přehlednost navigace jsou stejně důležité jako výloha obchodu a uspořádání regálů uvnitř. Jednoduchý a přehledný design, který podpoří účel webu i jednotlivých stránek a pomůže návštěvníkům identifikovat, zda je web určen jim, zda v něm najdou, co hledají, je nejlepší tou cestou k úspěšnému webu.

Podívejte se na příklady:

Vytvořte přehledný a účelný design, podporující smysl a obsah webu.

Řekněte, co nabízíte

Návštěvník by měl ihned po příchodu na stránku poznat, čím se web zabývá, co nabízí, co zde může získat. Během několika málo sekund se rozhodne, zda na webu zůstane, či půjde jinam. Pomozte mu.

Řekněte návštěvníkovi jasně, kde je a co zde může najít.

A opět příklady, nyní s vyznačením důležitých prvků webu:

Navigace musí být přehledná

Dobře navržená architektura webu dokáže prostřednictvím menu poskytnout návštěvníkovi důležitou informaci o obsahu webu a jeho nabídce.

Např. zde:

A abychom neukazovali jen zahraniční weby, tak tu mám i jeden český.

Abyste si nemysleli, že u nás neumíme tvořit kvalitní weby, podívejte se na několik dalších příkladů českých webů s přehledným designem a jasnou navigací.

Např.:

A že by jen čirou náhodou byly tyto weby z dílen dvou významných českých firem, zabývajících se web tvorbou …

A na závěr jeden web pro inspiraci. Posvittesinauspory.cz

Vytvořte cesty po webu

Jelikož síla webu spočívá v jeho interaktivitě a propojení s jinými stránkami či weby, je důležité, abychom měli jasno, jací návštěvníci přijdou na náš web a co je zajímá. Na základě toho bychom měli vytvořit předpokládáné cesty po našem webu.

Zákazníci se mohou a budou pohybovat různými způsoby. Nikdy by však neměli skončit ve slepé uličce. Vždy by měli mít jasno, co mají udělat, na co kliknout a kam jít dál.

Každá stránka musí mít jasné a logické pokračování až k definovanému cíli. Na každé stránce vašeho webu zřetelně řekněte, co je dalším krokem, tuto akci viditelně označte, nejlépe formou tlačítka a veďte tak návštěvníky logickou cestou k cíli webu. Tím bude objednávka, poptávkový formulář, registrace apod.

Nikdy nepřipusťte,a by návštěvník přišel na stránku, která by neměla pokračování.

Pokud snad stránka nemá logické pokračování k cíli webu, připravte si alternativní cestu, kterou může být přeposlání stránky známému, její vytištění, uložení stránky ve formátu PDF či přidání stránky do oblíbených záložek.


 


Věřím, že sami najdete další způsoby, jak zlepšit efektivitu vašeho webu.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky