Dostaňte ze svého e-shopu maximum

Vydáno: 08. 08. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1252 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Jak jsem psal v minulém článku, e-shop by měl nabízet stejné funkce jako kamenný obchod. Víme, že zákazník chce vidět detailní obrázky zboží a nestačí mu krátký popis výrobku. Co jej dále zajímá?

1. Maximum informací o daném výrobku

Pokud se má zákazník rozhodnout pro nákup vašeho zboží, pak mu poskytněte co nejvíce informací. Zveřejněte návody k obsluze, katalogové listy.

Vzpomeňte si, jak Vy sami nakupujete. Co předchází tomu, než se rozhodnete koupit daný výrobek? Jak a kde si zjišťujete informace, abyste se mohli rozhodnout? Velmi efektivním způsobem jsou průvodce nákupem jednotlivých skupin výrobků. Upozorněte na důležité aspekty používání konkrétní skupiny výrobků. Co je důležité. Na co si dát pozor. Uživatelé to ocení. A budou-li maximálně spokojeni, nakoupí u Vás.

Vzdělávejte své zákazníky.

2. Komentáře lidí, kteří daný výrobek již koupili. Diskuse k výrobku

Pokud Vám někdo ze známých řekne, mám takový fén a je fakt skvělý. Můžu jej držet 10 minut a nepálí mne rukojeť a navíc je lehký, pak určitě při nákupu budete chtít vidět tento fén a porovnat jej s podobnými. V ideálním případě podle hlavních parametrů.

Komentáře uživatelů jsou velmi cenným prodejním nástrojem, neboť jsou-li lidé a výrobkem spokojeni, pak to pomůže rozptýlit obavy o kvalitě či používání tohoto výrobku.

Diskuse k výrobku podpoří interaktivitu a přitáhne i lidi, kteří třeba zatím jen prozkoumávají trh.

Rozptylte co nejdříve všechny možné obavy.

3. Někoho může také zaujmout nejprodávanější zboží, novinky, akční nabídky

Také se vám stalo, že jste přišli do obchodu a hned při vstupu jste viděli velikou ceduli novinka či akční nabídka a zboží Vás natolik zaujalo a ač jste vůbec nepomysleli, že takový výrobek právě teď potřebujete, tak jste si jej koupili?

Stává se to poměrně často. Lidé nakupují emocionálně. Ukažte, co máte nového, co máte v akci a vyčíslete, kolik ušetří peněz. Upoutejte jejich pozornost a čekejte, kdo se chytí na vaši návnadu. Je však důležité, aby bylo zboží dostatečně populární. Reagujte tedy na sezónní poptávku, využijte reklamy v médiích. Proč nenabídnout lidem stejný výrobek od jiného výrobce či podobný výrobek se stejnými účinky?

Využijte toho, že lidé mají zájem a chtějí dané zboží nakoupit.

4. Lidé chtějí porovnávat zboží.

Krom ceny je důležitá také značka a hlavní funkce výrobku. Málokdo bude asi nakupovat hned první výrobek, který uvidí. Lidé porovnávají. Zajímá je především cena, hlavní funkce, vlastnosti. Zákazníci čtou recenze, reference, zkušenosti jiných lidí, kteří si koupili daný výrobek. Poskytněte ve svém e-shopu všechny tyto možnosti, případně jiné alternativy a uvidíte, že návštěvníci budou spokojeni. A spokojení návštěvníci rádi nakoupí zboží u Vás.

Nechte návštěvníky, aby si sami vybrali.

5. Filtrování a řazení výrobků

Asi každý z nás má oblíbené či preferované výrobce či značky zboží. Pak bude velmi vítaným nástrojem možnost filtrování výpisu zboží podle zvoleného výrobce.

Bezesporu zajímavou variantou je filtrování zboží podle parametrů. Např. jen lednice určité výšky či energetické třídy.

Určitě nesmí chybět možnost řadit výrobky podle ceny, názvu či podle parametrů. A to jak vzestupně, tak i sestupně. Mohu chtít řadit fotoaparáty podle hmotnosti či optického zoomu.

Někoho zajímají jen výrobky určitého cenového rozpětí. Např. chci koupit MP3 přehrávač synovi a nechci investovat více než 1000Kč. Proč lidem neumožnit i toto filtrování?

6. Uvádějte dostupnost zboží

Pokud si vyberu nějaký výrobek, pak mě bude zajímat, zda jej máte skladem, případně jak rychle jej získáte a za jak dlouho jej budu mít doma. Pokud si vyberu výrobek a potřebuji jej do 4 dnů, pak dodací lhůta 1 týden není uspokojivým řešením.

Zkraťte na minimum termíny dodání zboží zákazníkovi domů.

7. Potvrzujte objednávky e-mailem

Potvrdit objednávku není slušnost, ale přímo povinnost. Zákazník tak má v ruce dokument, stvrzující jeho nákup. Je to jakési ujištění a potvrzení uskutečněné objednávky. Podpoří to důvěryhodnost vašeho e-shopu.

8. Vždy uvádějte získaná ocenění či certifikáty

Každá maličkost, která podpoří vaši důvěryhodnost, je obrovské plus. Návštěvníci nakoupí jen tehdy, budou-li se cítit ve vašem e-shopu bezpečně, budou-li mít jistotu, že se nemohou spálit.

Zvýrazněte záruku vrácení peněz. Je to dáno zákonem, takže tuto povinnost Vám nikdo neodpáře a pokud to zviditelníte na svém webu, zvýšíte jen svůj kredit. A nabídnete-li prodlouženou záruku vrácení peněz, zákazníci to zcela jistě ocení a stoupnete v očích vašich návštěvníků

Udělejte vše proto, aby se návštěvníci cítili spokojeni a objednávky se Vám jen pohrnou.

Napište nám, jaké máte vlastní zkušenosti a co se osvědčilo Vám.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky