Vydáno: 20. 05. 2008
| Autor: Alena Špinarová |
757 slov |
Internetový marketing
Jelikož jsem se zůčastnil jedné z nejvýznamnějších konferencí o internetové reklamě v ČR, pořádané Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), zapsal jsem si nejzajímavější poznámky z jednotlivých přednášek. Program konference Internet Advertising Conference můžete nalézt zde.
Globální statistická data:
- 4,7 mil. obyvatel ČR bylo v březnu 2008 na internetu
- Investice do display reklamy v ČR: 230 mil. Kč za duben 2008
- Nejvíce inzerují inzerenti z oboru: automobily/motocykly - 33 %, dále banky, po nich realitky
- Výdaje do internetové reklamy pro rok 2008: 1.315 miliardy CZK
- Do českých médií půjde okolo 21 miliard CZK na rok 2008
- Podíl zastoupení internetu na reklamních výdajích v roce 2006:
ČR jen 3 %, Japonsko 8,6 %, Norsko 7,7 %, USA 6,6 %. - Skupina 12 - 24 let, Češi - 98 % zásah i na uživatele internetu pro tuto cílovou skupinu. Velikost této skupiny pro ČR 1.7 mil. lidí.
- GFK: Člověk za sekundu udělá okolo 8- 10 pohybů očí - bodů, na které se podívá.
- GFK: Člověk nedokáže udržet pozornost na jediný cíl ani 1 sekundu.
Podrobnější statistická data v internetové reklamě:
- Z Skliku chodí v průměru 480 000 návštěvníků denně na stránky inzerentů.
- Reklama v instant messagingu osloví 1.15 milionu uživatelů v ČR - po ICQ. 55% uživatelů na Slovensku reklamu v průměru denně neuvidí - daný den nechatovali.
- MarketingCharts: 79 % uživatelů vkládá svoji fotku do sociálních síti (svých profilů).
- MarketingCharts: Sociální sítě využívají více ženy než muži.
- MarketingCharts: Nejpoužívanější aktivita na internetu je email.
Užitečné informace:
- 2008: Pokus velkých být velcí i na internetu
- V roce 2008 rozvoj reklamního formátu videa, masovější používání
- MediaEdge: většina internetové reklamy je založena na přerušování (vyrušení uživatele aby si ji všimnul).
- MediaEdge: pokud není rozpočet na pořádnou kampaň, zkusit fóra a oslovit bloggery, pokud je zajímavý nápad.
- Sklik chystá API pro propojení Skliku a externích nástrojů.
- DoubleClick: CTR: 0,4 procenta pro běžné standardní formy reklamy.
- Nejvíce přijmu z reklamy mají zpravodajské portály.
- Netradiční reklama: Hry o body propojené s eshopem.
- Microsoft: Uživatelé vnímají první 3 slova z headlines
- Nevšední formát reklamy: Skin pro programy, např. McDonalds skin pro ICQ.
- Možnosti mobilní reklamy: bannery, videoreklamy, push to talk, promo.
- GFK: Člověk se obvykle nedívá na úplný vršek webové stránky, např. horní nevýrazné menu.
- Ogilvy a Strategie: Vynikající úspěch má propojeni reklamních bannerů a kampaní přímo s cílovým webem.
- Twitter je konkurenční výhoda, nikoliv komunikační kanál.
- Ogilvy a Strategie: V internetu není loajalita. Musíme získávat přízeň zákazníků.
- Vodafone: Internetová kampaň musí mít daleko větší nasazení než v TV pro stejný výsledek.
Šokující informace:
- Publicis Groupe předpokládá krach internetu!
- Google není vyhledávač. Je to stroj pro reputaci značky.
- Viralni marketing lze merit.
- OMD: Každá Koruna na internetu je 1,2x efektivnější než v TV. Case study pro Sony.
- OMD: Reklama ve vyhledávačích: ČR: 15 procent, USA: 40 procent. Katalogy mají podíl 40 procent v ČR(!).
- Sklik: Na pozicích inzerátů nezáleží z hlediska konverzí, mírka konverze je stejná na 1. pozici i na 20. pozici.
- Nejvíce pouzivany kanál je video, pak text a potom audio přes mp3.
- Dinsight: 71 procent uživatelů ICQ používá i Skype.
- Vodafone: case study: 1 Kč investovaná na internetu je 4.9x efektivnější než v TV
- IDC: 70 % obsahu online bude v roce 2010 vytvořeno jednotlivci
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!