Internet Advertising Conference 2008

Vydáno: 20. 05. 2008 | Autor: Alena Špinarová | 757 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Jelikož jsem se zůčastnil jedné z nejvýznamnějších konferencí o internetové reklamě v ČR, pořádané Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), zapsal jsem si nejzajímavější poznámky z jednotlivých přednášek. Program konference Internet Advertising Conference můžete nalézt zde.

Globální statistická data:

  • 4,7 mil. obyvatel ČR bylo v březnu 2008 na internetu
  • Investice do display reklamy v ČR: 230 mil. Kč za duben 2008
  • Nejvíce inzerují inzerenti z oboru: automobily/motocykly - 33 %, dále banky, po nich realitky
  • Výdaje do internetové reklamy pro rok 2008: 1.315 miliardy CZK
  • Do českých médií půjde okolo 21 miliard CZK na rok 2008
  • Podíl zastoupení internetu na reklamních výdajích v roce 2006:
    ČR jen 3 %, Japonsko 8,6 %, Norsko 7,7 %, USA 6,6 %.
  • Skupina 12 - 24 let, Češi - 98 % zásah i na uživatele internetu pro tuto cílovou skupinu. Velikost této skupiny pro ČR 1.7 mil. lidí.
  • GFK: Člověk za sekundu udělá okolo 8- 10 pohybů očí - bodů, na které se podívá.
  • GFK: Člověk nedokáže udržet pozornost na jediný cíl ani 1 sekundu.

Podrobnější statistická data v internetové reklamě:

  • Z Skliku chodí v průměru 480 000 návštěvníků denně na stránky inzerentů.
  • Reklama v instant messagingu osloví 1.15 milionu uživatelů v ČR - po ICQ. 55% uživatelů na Slovensku reklamu v průměru denně neuvidí - daný den nechatovali.
  • MarketingCharts: 79 % uživatelů vkládá svoji fotku do sociálních síti (svých profilů).
  • MarketingCharts: Sociální sítě využívají více ženy než muži.
  • MarketingCharts: Nejpoužívanější aktivita na internetu je email.

Užitečné informace:

  • 2008: Pokus velkých být velcí i na internetu
  • V roce 2008 rozvoj reklamního formátu videa, masovější používání
  • MediaEdge: většina internetové reklamy je založena na přerušování (vyrušení uživatele aby si ji všimnul).
  • MediaEdge: pokud není rozpočet na pořádnou kampaň, zkusit fóra a oslovit bloggery, pokud je zajímavý nápad.
  • Sklik chystá API pro propojení Skliku a externích nástrojů.
  • DoubleClick: CTR: 0,4 procenta pro běžné standardní formy reklamy.
  • Nejvíce přijmu z reklamy mají zpravodajské portály.
  • Netradiční reklama: Hry o body propojené s eshopem.
  • Microsoft: Uživatelé vnímají první 3 slova z headlines
  • Nevšední formát reklamy: Skin pro programy, např. McDonalds skin pro ICQ.
  • Možnosti mobilní reklamy: bannery, videoreklamy, push to talk, promo.
  • GFK: Člověk se obvykle nedívá na úplný vršek webové stránky, např. horní nevýrazné menu.
  • Ogilvy a Strategie: Vynikající úspěch má propojeni reklamních bannerů a kampaní přímo s cílovým webem.
  • Twitter je konkurenční výhoda, nikoliv komunikační kanál.
  • Ogilvy a Strategie: V internetu není loajalita. Musíme získávat přízeň zákazníků.
  • Vodafone: Internetová kampaň musí mít daleko větší nasazení než v TV pro stejný výsledek.

Šokující informace:

  • Publicis Groupe předpokládá krach internetu!
  • Google není vyhledávač. Je to stroj pro reputaci značky.
  • Viralni marketing lze merit.
  • OMD: Každá Koruna na internetu je 1,2x efektivnější než v TV. Case study pro Sony.
  • OMD: Reklama ve vyhledávačích: ČR: 15 procent, USA: 40 procent. Katalogy mají podíl 40 procent v ČR(!).
  • Sklik: Na pozicích inzerátů nezáleží z hlediska konverzí, mírka konverze je stejná na 1. pozici i na 20. pozici.
  • Nejvíce pouzivany kanál je video, pak text a potom audio přes mp3.
  • Dinsight: 71 procent uživatelů ICQ používá i Skype.
  • Vodafone: case study: 1 Kč investovaná na internetu je 4.9x efektivnější než v TV
  • IDC: 70 % obsahu online bude v roce 2010 vytvořeno jednotlivci

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky