Vydáno: 20. 01. 2006
| Autor: Alena Špinarová |
324 slov |
Internetový marketing
Analyzoval jsem dnes několik webových projektů (14), zaměřených na návštěvníky z ČR z CZ vyhledávačů a dospěl jsem k těmto procentuálním podílům, jak je který vyhledávač v určitém oboru používán.
Obor: internetové obchody zaměřené na dámské zboží
Seznam.cz : 78%
Google.com : 11%
Centrum.cz : 5%
Ostatní : 6%
Obor: internetové obchody zaměřené na počítače, mobily, foťáky
Seznam.cz : 40%
Google.com : 40%
Centrum.cz : 4%
Ostatní : 16%
Obor: firemní weby se zaměřením na internetové služby
Seznam.cz : 30%
Google.com : 62%
Centrum.cz : 3%
Atlas.cz : 1%
Jyxo.cz + Zoohoo.cz : 1%
Ostatní : 3%
Závěr:
Dámské pohlaví umí zřejmě používat většinou jenom dobře známý Seznam.cz, což se dalo čekat. Na Seznam totiž je spousta reklam v médiích, což se přirozeně, netechnicky nadaným, nabízí používat to co je v médiích.
Ti, co hledají technické věci, či se dobře pohybují na internetu, hledají většinou na Google.com.
Centrum.cz si udržuje poměrně stálou pozici u všech oborů, avšak velice nízkou.
Vidím tedy v ČR takřka nulový boj s místními vyhledávači, Seznam a Google jasně vede a tvoří okolo 80 - 90 % všech přístupů.
Podle vývoje Googlu v ČR podle dlouhodobých statistik však soudím, že každý měsíc získává stále více, na úkor všech ostatních vyhledávačů. Bohužel je to stále v určitých oborech málo, než ve světe.
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!