Jak je jaký vyhledávač používán ?

Vydáno: 20. 01. 2006 | Autor: Alena Špinarová | 324 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Analyzoval jsem dnes několik webových projektů (14), zaměřených na návštěvníky z ČR z CZ vyhledávačů a dospěl jsem k těmto procentuálním podílům, jak je který vyhledávač v určitém oboru používán.

Obor: internetové obchody zaměřené na dámské zboží
Seznam.cz : 78%
Google.com : 11%
Centrum.cz : 5%
Ostatní : 6%

Obor: internetové obchody zaměřené na počítače, mobily, foťáky
Seznam.cz : 40%
Google.com : 40%
Centrum.cz : 4%
Ostatní : 16%

Obor: firemní weby se zaměřením na internetové služby
Seznam.cz : 30%
Google.com : 62%
Centrum.cz : 3%
Atlas.cz : 1%
Jyxo.cz + Zoohoo.cz : 1%
Ostatní : 3%

Závěr:
Dámské pohlaví umí zřejmě používat většinou jenom dobře známý Seznam.cz, což se dalo čekat. Na Seznam totiž je spousta reklam v médiích, což se přirozeně, netechnicky nadaným, nabízí používat to co je v médiích.

Ti, co hledají technické věci, či se dobře pohybují na internetu, hledají většinou na Google.com.

Centrum.cz si udržuje poměrně stálou pozici u všech oborů, avšak velice nízkou.

Vidím tedy v ČR takřka nulový boj s místními vyhledávači, Seznam a Google jasně vede a tvoří okolo 80 - 90 % všech přístupů.

Podle vývoje Googlu v ČR podle dlouhodobých statistik však soudím, že každý měsíc získává stále více, na úkor všech ostatních vyhledávačů. Bohužel je to stále v určitých oborech málo, než ve světe.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky