Vydáno: 05. 09. 2008
| Autor: Alena Špinarová |
911 slov |
Copywriting
Hlavně ne, jako reklama!
Dostala se mi do rukou skvělá kniha Web Copy That Sells od Marie Veloso. Velmi čtivě, jednoduše a přehledně podává rady začínajícím i těm trochu znalejším copywriterům. Doporučuji vřele všem, kteří už jsou znudění všemi těmi knihami, které neustále dokola omílají jednu a tu samou teorii. Maria Veloso se se svými čtenáři dělí o praktické rady a její kniha je plná praktických ukázek.
Web nesmí vypadat jako reklama
Každý den je člověk vystaven na milost tisícům reklam. 1500-5000 reklamních bloků na nás denně útočí z televize, rádia, billboardů, novin, časopisů. O to víc si musíte uvědomit, že lidé na internetu hledají informace, další reklamy už nechtějí. Internet není ani reklamní médium, ani telemarketing. Internet je informační kanál. Proto text na web nesmí vypadat, jako že něco prodává. Web musí být solidní text. Žádné lži.
Jak nalákat čtenáře, když se máte vyhnout reklamě?
Raďte! Lidé, kteří jsou on-line, nechtějí, aby se jim něco prodávalo. Lidé jsou reklamou přehlcení. A všechno co jako reklama vypadá, zavrhují. Lidé na internetu hledají informace. A pokud chcete napsat úspěšný text, tak jim je dejte. Které z následujících titulků podle Vás lépe znějí?
Dejte zákazníkům informace. Zaujměte je. Chcete něco prodat? Nebombardujte návštěvníky reklamou!
Jak má tedy vypadat správný text?
Začínáte se v tom ztrácet a už vážně nevíte, jak tedy text na web psát? Pište ho jako:
- komentář
- posudek
- radu
- případovou studii
Raďte čtenářům, podle čeho vybírat zboží. Řekněte jim, na co by si měli dát pozor. Uvádějte klady i zápory výrobků.
Vyhoďte čtenáře z jejich zajetých kolejí!
Zdá se Vám, že máte na svém webu příliš nízkou návštěvnost? Myslíte si, že je ve Vašich možnostech dosáhnout několikrát vyšší cifry? Jistě, běžte do toho. Ale předtím si zkontrolujte své texty. Máte na svém webu takové texty, které návštěvníky vykolejí a „přinutí“ je dělat to, co opravdu chcete? Používejte titulky, které čtenáře rozhodí. Jako např.
Opravdu Coral Calcium zastaví stárnutí, prodlouží Vám vyměřený čas a vyléčí degenerativní nemoci jako je rakovina? A podtitulek: 5 důkazů, které musíte vědět, než bude příliš pozdě!
Vyvolejte emoce, drama, pocit naléhavosti. A nezapomeňte, čtenáři musí mít nestále pocit, že čtou informace, ne reklamu.
Zmocněte se kontaktních informací
Nejlepší prodejci změní 5% návěsníků v zákazníky. Zdá se Vám to málo? Tohle je praxe. 95% návštěvníků webu odejde a už se nikdy nevrátí. Je všeobecně známo, že napoprvé koupí málokdo. Když je u vás na webu návštěvník poprvé, nezná Vás. Lidé jsou nedůvěřiví. Nechtějte proto po svých návštěvních ihned platební kartu. Nevystrašte si je. Řekněte si o něco méně osobního. Třeba o e-mail. Ptáte se, jak si o takový e-mail říct? Co třeba takhle:
Chcete vědět, jaké jsou podmínky slevového programu? – Vyplňte svůj e-mail, zašleme Vám je! Chcete se dozvědět, jak zaplatit méně? – Napište nám! Řekneme Vám, jak můžete ušetřit. – Vyplňte, prosím, formulář!
Kdy a od koho lidé nakupují?
Jak už jsem se zmínila, návštěvníci jsou nedůvěřiví. Když už nakupují, nakupují od těch, které znají, které mají rádi a kterým věří. Lidé nakupují, když dostávají informace, které hledají, a když prodávající není agresivní. Lidé nakupují od těch prodejců, se kterými se obchoduje lehce. Vyhněte se tedy všem zbytečným komplikacím. Mám pro Vás 3 základní požadavky, které musíte splnit, aby u Vás lidé nakupovali (samozřejmě jde o rady Marie Veloso):
- Plňte sliby
- Budujte s návštěvníky vztah
- Poskytujte služby
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!