Jak prakticky využít analýzu klíčových slov

Vydáno: 01. 03. 2010 | Autor: Michael Muselík | 1208 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Analýza klíčových slov je jistě velmi důležitý dokument, který by se měl stát základním kamenem vašeho internetového úspěchu. A pokud na internetu stojí váš byznys, tím spíše byste měli co nejpřesněji vědět, na která klíčová slova se zaměřit, aby to bylo maximálně efektivní. Co by taková analýza klíčových slov měla obsahovat, aby měla dostatečně vypovídající hodnoty a dala se využít pro váš prospěch?

Co by měla říci analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov by měla nejen říci, jak jsou vybraná slova hledaná, ale i to, jak jsou konkurenční, případně zobrazit i sezónní trendy alespoň nejefektivnějších doporučených klíčových slov. Vhodné by bylo zjistit, na jaká klíčová slova cílí vaše přímá konkurence. Může vám to mnohé napovědět.

Podívejte se na obrázek níže:

Co z něj lze vyčíst? Pravděpodobně:

  • snowboardy se budou pravděpodobně prodávat nejlépe od října do února,
  • o batohy bude největší zájem pravděpodobně od června do sprna,
  • a skate se bude dobře prodávat po celý rok.

 

Kdy použít obecná slova a kdy longtailová?

Obrázek níže znázorňuje, kdy použít jednotlivé typy klíčových slov z hlediska konverzního poměru na stránkách vašeho webu. Vždy je důležité, aby se návštěvník dostal na konkrétní stránku co nejpřesněji odpovídající hledanému termínu.

Obrázek výše je jen principiálním znázorněním. Hledá-li někdo „pračky ARDO“, měl by se dostat na stránku praček Ardo. Hledá-li někdo „pračka Bosch WLF 20262 BY“ měl by se dostat na stránku konkrétního produktu.

Důležité je, nabídnout konkrétnímu dotazu konkrétní stránku webu.

  • Titulní stránku webu byste měli optimalizovat na krátká obecná slova, např. dámské parfémy, pánské boty, dětské hračky apod. Je to z několika důvodů, lidé vyhledávající tyto výrazy jsou na začátku nákupního procesu a v podstatě teprve začínají vybírat. Měly bychom jim tedy nabídnout co nejširší nabídku. Z titulní stránky webu se pak lidé dostanou do jednotlivých kategorií či podkategorií skupin výrobků či služeb na webu.
    Dalším důvodem je i to, že obecná klíčová slova jsou velmi konkurenční a titulní stránky weby má obvykle nejlepší ranky, tudíž nejlepší šanci dostat se na přední pozice ve vyhledávačích.
  • Kategorie produktů optimalizujeme na konkrétnější klíčová slova, např. vestavné myčky, pánská sportovní obuv, dámské letní šaty apod. Lidé jsou v pokročilejší fázi nákupního procesu, takže bychom jim měli nabídnout užší a přesnější možnost výběru relevantní jejich hledání a požadavkům.
  • Detaily produktů by měly být optimalizovány na konkrétní víceslovná spojení (long tail slova). Hledají-li lidé takové výrazy, pak je potřeba jim nabídnout konkrétní produkty či služby, neboť jsou v závěrečné fázi nákupního procesu. Hledají-li lidé např. stříbrný DVD přehrávač s USB, smetanovou halenku s kytičkami či parfémovou vodu s rozprašovačem zelený čaj, kam jinam by se po kliknutí měli dostat než na stránku konkrétního produktu?

Samozřejmě, že specifičtější či long-tailová slova by měla být použita po celém webu rovnoměrně rozprostřená v co nejširší množině různých variant a tvarů.

Usnadněte lidem maximálně nakupování na svém webu. Nabídněte jim pravou stránku v pravý čas.

Která klíčová slova budou nejlépe prodávat?

V předchozí části jsem již naznačil, že je důležité také přemýšlet, v jaké části nákupního procesu se lidé nacházejí a posílat je z vyhledávačů na odpovídající stránky webu. Obecná slova sice přivedou více návštěvníků, ale svou podstatou nebudou asi velmi konvertující, tzn. nebudou generovat příliš objednávek. Lidé nakupují, až když hledají konkrétní víceslovnou frázi, např. dětské povlečení s krtečkem.

Nezapomínejte proto na stránky jednotlivých produktů či služeb. Ty prodávají, ne titulní stránka vašeho webu. Myslete také na to při psaní popisků jednotlivých produktů.

Měly byste také vědět, kdo jsou vaši zákazníci a této cílové skupině přizpůsobit klíčová slova i použitou terminologii tak, aby jim byla co nejbližší.

Jak využít PPC pro vyhodnocení klíčových slov

Rád bych jen ve stručnosti zmínil jednu efektivní techniku, která může velmi přesně určit hledanost a především konverzní poměr jednotlivých klíčových slov. PPC jsou velmi přesným nástrojem pro tyto účely. Máte-li zapnuté sledování konverzí, pak můžete přesně sledovat, jak jsou která klíčová slova konverzní, jakou mají obchodní úspěšnost a potenciál a na která slova se tudíž zaměřit.

Výhodou je, že tak snadno prověříte stovky klíčových slov a pak jednoduše vyberete ta nejvhodnější, na která následně provedete optimalizaci pro vyhledávače. Že to zní jednoduše? Je to jednoduché!

Napište nám své postřehy, zkušenosti či komentáře.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky