Jak přilákat zpět stávající zákazníky?

Vydáno: 11. 10. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1168 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Také rádi nakupujete v jednom obchodě? Říkáte si, proč chodit jinam, když jsem tady spokojeni? Přesně tak uvažují i návštěvníci vašeho webu. Jsou-li spokojeni, budou nakupovat u Vás!

Udělejte vše proto, aby byli návštěvníci vašeho webu spokojeni a aby se k Vám vraceli.

1. Dbejte na dobré jméno firmy i webu

Dobré jméno vašeho webu zvýší Vaši důvěryhodnost. Jak podpořit dobré jméno? Především kvalitními službami, rychlou reakcí, rychlé odpovědi na dotazy zákazníků, zveřejněním důležitých informací o firmě a její historii.

Vaší důvěryhodnosti pomůžou také reference,

či nezávislé články.

Důvěryhodnosti přidají také fotky pracovníků, případně jejich stručné představení.

2. Nabízejte zajímavý, hodnotný a často aktualizovaný obsah

Víte, co nejvíce podpoří důvěryhodnost vašeho webu? Kvalitní a hodnotný obsah, který přitáhne nejen návštěvníky, ale i roboty na váš web. Lidé tak na vašem webu poznají, že mají co dočinění s profesionály, kteří rozumí dané problematice.

Kde nakupujete raději Vy? Tam, kde prodavač neví, co zboží umí? Není schopen Vám poradit, odpovědět na vaše dotazy? Nebo tam, kde Vám ochotně poradí, pomůže s výběrem, předvede prodávané zboží?

Mám-li mluvit za sebe, tak rozhodně tam, kde mi poradí, případně pomůžou s výběrem.

Ukažte, že jste odborníky. Že rozumíte problematice. Že dokážete poradit.

Vhodnou formou mohou být články o použití výrobků, jejich výhodách. Dále jsou účinné diskuse či poradna. Odpovídejte veřejně na dotazy vašich zákazníků. Odpovědi musejí být profesionální.

Lidé nakupují raději tam, kde mají jistotu, oporu a podporu. Buďte oporou svým zákazníkům.

Příklady:

 

3. Rozesílejte e-mailový zpravodaj

E-mail je ideální formou, jak být v kontaktu s Vašimi zákazníky. Vybudovat a udržet trvalý vztah se svými zákazníky je základem úspěšného podnikání, a to nejen na internetu.

A jak na to? Sbírejte e-mailové adresy návštěvníků vašeho webu. Zeptejte se svých zákazníků, zda jim můžete posílat e-mailové zpravodaje. Ty jsou velmi účinnou formou jak propagace, tak budování značky a utváření vztahu se zákazníkem.

Co můžete posílat v e-mailových zpravodajích?

  1. Akční nabídky
  2. Sezónní výprodeje
  3. Soutěže
  4. Novinky
  5. Promo akce

Zpravodaj by měl vždy obsahovat pro příjemce hodnotnou, přínosnou informaci a vhodně zakomponovanou nabídku. Můžete rozesílat slevové či dárkové kupóny, akční nabídky, slevy či výprodeje. Vždy však vyčíslete, kolik zákazník ušetří na každém výrobku. Výrazné označení SLEVA či AKCE funguje vždy.

Nakupujete Vy sami výrobky v akci? Zeptejte se své ženy, zda nakupuje podle letáků, jichž jsou plné poštovní schránky. Myslíte si, že by vás supermarkety zásobovali hromadami potištěného papíru, pokud by se jim to nevyplatilo?

Budujte pevný vztah se svými zákazníky. Ukažte jim, že si jich vážíte a poskytujte jim
hodnotné služby a informace.

TIP: Lidé také velmi ocení, přijde-li jim e-mailové přání k svátku či dokonce k narozeninám.

4. Diskusní fórum, komentáře, hodnocení

Lidé velmi rádi diskutují, sdělují si informace, předávají vlastní zkušenosti. Interaktivita je obrovskou silou internetu. Pokud se lidé mohou zapojit do diskuse, podílet na obsahu, pak jejich zájem o váš web vzroste.

Umožněte lidem vkládat komentáře k výrobků, článkům.Hodnotit je či diskutovat na různá témata. Poznáte to na návštěvnosti i na nárůstu svých objednávek.

A opět několik příkladů:

 

Své komentáře pište sem.

Máte tip na zajímavý web? Pošlete nám jeho adresu. V rámci nového, unikátního projektu připravujeme žebříček webů, které jsou použitelné a přínosné pro návštěvníky.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky