Jak sledovat zpětné odkazy - tipy odborníka

Vydáno: 31. 05. 2010 | Autor: Michael Muselík | 1337 slov | LinkbuildingLinkbuilding

Nemá cenu diskutovat o významu zpětných odkazů pro SEO. Bez nich to prostě nejde. Krásné shrnutí významu jednotlivých SEO faktorů najdete na webu seomoz.org. Zcela jednoznačně, co se týká významu pro vyhledávače, “převažují off-page faktory”. A je to v podstatě velmi logické. Stránkové (on-page) faktory ovlivníte velmi snadno, ty mimostránkové (off-page) podstatně hůře. Na druhou stranu začíná kvalita samotných webů velmi “pokulhávat” za množstvím zpětných odkazů a weby často ne příliš kvalitní získávají přední pozice ve vyhledávačích díky vysokému počtu zpětných odkazů. Chcete-li získat špičkové tematické zpětné odkazy z tematických článků na blozích a to ještě k tomu levně a bez rizika, doporučujeme vyzkoušet jeden zcela nový převratný britský projekt BackLinks Genius, výsledkem budete příjemně překvapeni.

MajesticSEO

Jak však zjistím, které weby odkazují na ten můj, kdo odkazuje na konkurenci a kolik stránek či domén odkazuje na můj web a na konkurenci? K prvním nástrojům, který Vám chci dnes doporučit patří “Majesticseo.com”. Je to obrovská databáze zpětných odkazů a na webu je k dispozici několik velmi užitečných nástrojů. Základní použití je ZDARMA, doporučuji však registraci, která je také zdarma a umožní nám získat rozšířené informace o zpětných odkazech a možnost porovnání s konkurencí.

Na úvodní obrazovce vidíte základní přehled počtu zpětných odkazů a odkazujících domén. Velme rychle zde získáte komplexní obrázek o počtu odkazujících stránek, odkazujících domén a po přihlášení získáte navíc údaje i údaje o typech zpětných odkazů. Např. kolik odkazů je díky obrázkům či např. kolik odkazů je s atribuem nofollow.

Dále pod malým grafem, jehož význam si probereme v zápětí, najdete tabulku Search result, který ukazuje jednotlivé stránky webu podle parametru ACRank, což je interní parametr udávající kvalitu každé stránky webu. Dále zde vidíte počet zpětných odkazů, počet odkazujících domén, datum indexace a další cenné údaje. Snadno tak porovnáte, které stránky zkoumaného webu jsou nejlépe odkazované a naopak které stránky potřebujete posílit zpětnými odkazy. Můžete tak snadno prozkoumat i konkurenci. Velmi snadno také např. odhalíte side-wide odkazy konkurence pouhým podílem External Backlinks / External Domains.

A nyní se vrátíme k onomu malému grafu na titulní stránce výsledků. Ten odkazuje na nástroj Compare domain backlink history, který nám zobrazí grafy vývoje počtu zpětných odkazů.

Můžeme také přepínat mezi různými typy grafů či módy zobrazení.

Chcete-li porovnat několik webů navzájem, musíte se přihlásit a pak můžete vidět graf podobný tomuto:

Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení

Na obrázku vidíte kumulativní porovnání vývoje počtu zpětných odkazů i odkazujících domén. Z grafů vidíte, že mall.cz spustil začátkem roku masivní kampaň pro získání zpětných odkazů. Porovnáme-li pořadí webů podle počtu zpětných domén a s pozicemi webů ve vyhledávání na seznam.cz, vidíme jistou podobnost. Že by náhoda?

OpenSite Explorer

Dalším velmi užitečným pomocníkem může být poměrně mladý nástroj z dílny SEOMoz nazvaný OpenSite Explorer. Ten využívá data dalšího vynikajícího, avšak placeného nástroje ze stejné dílny s názvem Linkscape. Na titulní stránce vidíte přehled indexovaných stránek a porovnání verzí tohoto produktu.

Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení

Po zadání sledované URL adresy webu se zobrazí přehled zkoumané domény.

Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení

Na tomto základním přehledu vidíte interní metriky Page Autority a Domain Autority, zejména však Počet odkazujících domén a celkový počet odkazů. Pod tímto přehledem najdete podrobné údaje, které lze přepínat záložkami a snadno tak můžete prozkoumat stránky s nejvíce odkazy, odkazující domény, texty zpětných odkazů či celkový přehled všech sledovaných metrik.

Můžete také porovnat dva weby navzájem mezi sebou.

Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení

Výsledky můžete také filtrovat podle typu, zda všechny odkazy či jen externí či interní anebo odkazy směřující pouze na konkrétní stránku či na doménu či subdoménu:

Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení

Doporučení: pokud máte nedostatek kvalitních zpětných odkazů, získejte je skrze platformu BackLinks Genius, výsledkem budete příjemně překvapeni.

Pokud máte zajímavé zkušenosti s těmito či jinými nástroji, podělte se o ně i s ostatními čtenáři.

 


Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky