Jak snadno napsat PR článek

Vydáno: 12. 12. 2009 | Autor: Jakub Hladký | 1290 slov | CopywritingCopywriting

PR článek je zajímavým marketingovým nástrojem, kterak dostat Vaší firmu, web, nebo e-shop do povědomí odborné, či laické veřejnosti. PR článek Vám skvěle pomůže propagovat samozřejmě i Váš produkt, nebo službu. PR článek je rovněž cenným zdrojem relevantních odkazů a o ty jde samozřejmě také. PR články se na internetu publikují na PR portálech, odkud je mohou stahovat například novináři.

PR článek je jako příběh

Podobně jako s textem na stránky, musíte čtenáře, respektive uživatele, i v PR článku chytit něčím, co jen cítí a zatím si to ještě neřekl nahlas. PR článek je úžasný v tom, že při jeho psaní si můžete malinko popustit Vaši fantazii a psaní si opravdu užít. Dejte tomu příběh a lidský rozměr.

Koncept PR článku – polovina Vašeho vítězství

Psaní PR článku začněte utvořením si konceptu. Koncept PR článku je velmi důležitou součástí při jeho psaní. Jakmile si jej utvoříte, máte prakticky vyhráno. Pak už jen bude stačit rozvést myšlenky do odstavců. Pro psaní PR článku potřebujete vědět:

  • Co je to za produkt?
  • Problém jaký má uživatel, pokud propagovaný produkt nemá a proč nebyl problém vyřešený?
  • Jaké řešení propagovaný produkt nabízí, čemu je prospěšný?
  • Co se uživateli změní nákupem produktu?
  • Co bude dál?

Že Vám to něco připomíná? Ano jistě, je to prakticky totožný koncept, který Vám tu popisovala moje kolegyně Lucka ve svých článcích Zabijácký text – část I. a Zabijácký text – část II., ale také možná styl prezentace zboží, jednoho „nejmenovaného“ a velmi slavného moderátora teleshoppingu. Postupuje při psaní PR článku vždycky tím stejným způsobem, který výše v seznamu uvádím. Vezměme to tedy popořádku a na příkladu, již známého dětského odrážedla Kubík a sestavme si koncept PR článku.

  • Co je to za produkt? – Opět začněte otázkou, podobně jako při psaní textu na Váš web, která je popsána v článku Rychlý návod, jak strukturovat text na webu. Otázku můžete v PR článku položit mnohem rafinovanější a chytlavěji. V PR článku si to můžete dovolit. Např. „Víte, s čím si děti předškolního věku nejraději hrají?“. Po této otázce ve stručnosti popište produkt, tak, že odpovíte na položenou otázku. Jednoduše a stručně.
  • Problém – Zde je Váš prostor, kde chytíte čtenáře PR článku za myšlenku a zde také začíná pointa příběhu, a kde můžete povolit uzdu své fantazii. Např. „Však to ti z Vás, co děti mají, dobře znáte. Jdete se svým dítětem po ulici. Potomek se loudá, nechce se mu chodit, sbírá ze země, co vidí, strká to do pusy a Vám pomalu začínají povolovat nervy…“
  • Řešení – Zde si opět představte, jakou výhodu má dětské odrážedlo Kubík a jak mamince dětské odrážedlo Kubík pomůže. Do PR článku to napište. Lidským způsobem a tak, aby to poskytlo úlevu a řešení na první pohled. Pravdivě samozřejmě! Např.:“S dětským odrážedlem Kubík si Vaše ratolest společně s Vámi užije spoustu legrace. Na dětském odrážedle Kubík Vám bude stačit a přestanou jej lákat věci, které by mohlo sbírat, či dokonce strkat do pusy. Dětské odrážedlo Kubík, dokonale zaměstná Vaše dítě, naučí je pozornosti, rovnováze, udržování směru a celkové tělesné koordinaci. Vy jen budete kontrolovat jeho směr jízdy a rychlost, jakou se pohybuje….“
  • Co se změní – Opět se vžijte do ustaraného a již mírně naštvaného rodiče. A poskytněte mu onu úlevu, kterou čtením očekává. Např.: „Díky dětskému odrážedlu Kubík se přestanete rozčilovat, budete se dívat, jak se Vaše dítě baví a jak si užívá ten pohyb na kolečkách. Jak si jezdí a přijde si důležitě. A navíc, v té dětské helmičce je tak roztomilé…
  • Co bude dál – Nyní přichází „Grand finale“ vašeho psaní PR článku. Úleva čtenářova vrcholí tím, že do budoucna díky skvělému odrážedlu Kubík, už nebude mít se svým dítětem takové starosti, jako doposud. Vše se změní v radost. Např.: „Díky dětskému odrážedlu Kubík se přestanete rozčilovat a Vaše dítě bude mít jiné zábavy, navíc mnohem zdravější. Dětské odrážedlo Kubík totiž přispívá ke zdravému Vývoji Vašich dětí.“

Díky takovému konceptu PR článku, máte pak už jen velmi snadnou práci a to, rozvést myšlenky do psané formy a do odstavců s nadpisy, klíčovými slovy a prolinky. PR článek je rázem na světě. PR článek, který má prodejní schopnosti, vtáhne čtenáře a je zajímavý a čtivý, podobně, jako povídka, nebo fejeton a zároveň plní SEO efekty pro stránky, pro které je PR článek určený.

Jaký má být účinek PR článku?

Pokud jste se dobře dokázali vžít do rodiče, který se rozčiluje nad svým potomkem na ulici, ať už z jakéhokoli důvodu. Dá se s velkou pravděpodobností očekávat, že díky PR článku, který jste napsali, se rodič bude okamžitě zajímat, kde takové odrážedlo značky Kubík koupí. A díky prolinkům, které v PR článku umístíte, se to snadno dozví. Zpětné odkazy z textu, jsou také dokonale relevantní a SEO efektivní, což pomáhá Vašemu webu, e-shopu, nebo portálu. Strukturování textu a jeho formátování je shodné s textem na weby, nebo e-shopy. Jak správně strukturovat text PR článku naleznete zde.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky