Jak vybudovat úspěšný e-shop

Vydáno: 26. 07. 2008 | Autor: Michael Muselík | 1183 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Chcete-li mít e-shop, z kterého se Vám “pohrnou” objednávky je důležité, aby se co nejvíce podobal reálnému kamennému obchodu. Musí tedy plnit funkci výkladní skříně, prodavače i pokladní současně.

Pro e-shop platí stejná pravidla jako v reálném obchodě. Tedy to, že rozhodují ceny, příjemné prostředí, ochotný a odborný personál, stejně jako rychlá obsluha či bohaté možnosti platby. Samozřejmě přeneseně do prostředí internetu.

Projděte si několik reálných obchodů a pozorujte, co Vás zaujme, co se Vám bude líbit či co Vás vyloženě odradí či otráví. Tyto poznatky pak přeneste i do svého e-shopu.

 


E-shop musí být:

  • přehledný s výraznými obrázky, pokud možno s množstvím detailních náhledů,
  • dostatečně informativní, aby zastoupil prodejní personál,
  • nakupování v něm musí být příjemné, rychlé a jednoduché.


 

Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost e-shopu?

  1. Jasně informujte kdo jste.
    Je důležité, aby bylo vždy v záhlaví webu vidět vaše logo, identifikující váš obchod.
  2. Řekněte co děláte, co nabízíte.
    V záhlaví uvádějte svůj slogan, který jasně řekne, co děláte.
  3. Ukažte detailní obrázky zboží s množstvím detailních pohledů.
    Čím více a čím detailnější obrázky návštěvník uvidí, tím snáze se rozhodne pro daný produkt. Uvědomte si, že si jej nemůže vyzkoušet, “osahat”, jako v kamenném obchodě.


    Bryan Eisenberg publikoval článek, v němž uvádí, že změna obrázků zvýšila prodej jednoho webu o neuvěřitelných 147%!


  4. Neskrývejte nákupní košík.
    Nákupní košík by měl být stále viditelný v záhlaví webu, vždy na stejném místě. Měl by být opticky výrazný, nejlépe s ikonou košíku. Měl by obsahovat počet položek a jejich celkovou cenu. Současně by měl být odkazem na stránku nákupního košíku.


    Při vložení zboží do košíku by měl být návštěvník informován o tomto úkonu, případně přesměrován přímo do košíku.
  5. Uvádějte veškeré poplatky.
    Vždy jasně uvádějte veškeré poplatky. Nic nezatajujte, neskrývejte. Skryté poplatky jsou druhou nejčastější příčinnou bránící dokončení objednávky.
  6. Uvádějte dostupnost a termín doručení.
    Zákazníka zajímá, je-li dané zboží skladem a kdy jej může reálně mít doma. Není-li zboží skladem, pak by měl dostat informaci o termínu, kdy zboží bude skladem.
  7. Uvádějte telefonní číslo pro rychlé dotazy.
    Kdykoli v průběhu nákupu se mohou vyskytnout dotazy, které lze zodpovědět okamžitě. Nenajde-li zákazník kontakt, na kterém dostane okamžitou odpověď, pravděpodobně půjde jinam.
  8. Nabídněte doporučené příslušenství či související produkty či služby.
    Vhodnou marketingovou strategií zvyšující prodej je nabídnout vhodné příslušenství k danému produktu (cross-selling) či nabídnout jeho vyšší model (up-selling).
  9. Jasně vyznačte jednotlivé kroky objednávky.
    Vždy jasně označte v jaké části nákupního procesu se návštěvník nachází a kolik kroků mu zbývá do konce. Jednotlivé kroky jasně pojmenujte.

    Umožněte snadný přechod mezi jednotlivými kroky kliknutím na název daného kroku.
  10. Jasně popište a opticky zvýrazněte tlačítka k dalšímu kroku.
    Tlačítko vedoucí k dalšímu kroku nákupního procesu musí být výrazné, viditelné a nepřehlédnutelné. V ideálním případě by mělo být umístěno vždy nad záhybem stránky, tzn. viditelné bez nutnosti rolovat či posouvat stránku.


  11. Nabídněte široké možnosti dodání i platby.
    Dejte zákazníkům možnost výběru z několika možností platby či způsobu dodání. Váš zákazník musí mít pocit, že si vybral sám.
  12. V košíku uvádějte obrázky produktů.
    Náhledové obrázky produktů v košíku zlepšují přehlednost a zvyšují účinnost stránek (konverzní poměr) až o 10%.


  13. Umožněte jednoduše měnit obsah košíku.
    Nabídněte jednoduchá způsob smazání zboží v košíku či změnu jeho množství. Umožněte vysypat košík jedním kliknutím.

Projděte si váš e-shop a udělejte v něm malou revizi podle výše uvedených pravidel. Jak v ni váš e-shop obstál?
Pamatujte, že e-shop musí být přehledný a nákup v něm jednoduchý. Uvědomte si, co Vám samotným vadí při nakupování, ať na internetu či v kamenných obchodech.
Myslete především na vaše zákazníky!

Jak je na tom Váš e-shop? Napište své komentáře.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky