Jak vytvořit účinný popisek stránky ve výsledcích hledání

Vydáno: 11. 06. 2008 | Autor: Michael Muselík | 844 slov | SEOSEO

Nadpis odkazu ve výsledcích hledání je vždy tvořen z titulku stránky, což je text uzavřený značkou <title> umístěnou v hlavičce HTML dokumentu. Pokud však stránka nemá vyplněn titulek, používá se jako nadpis text zpětného odkazu s největší vahou.

Podíváme-li se však na tvorbu úryvku textu, pak zde je situce výrazně složitější. Vyhledávače tvoří popisek různými způsoby. Některé použijí okolní text hledaného slova ve viditelném obsahu stránky, jiné používají meta tag description, další použijí popisek stránky z katalogu. Navíc se volba způsobu tvorby úryvku textu může lišit u jednoho vyhledavače i v čase.

Snippet | popisek odkazu ve výsledcích hledání


Jak vyhledávače vytvářejí úryvky textu.

Google dává přednost vytváření popisku stránky z meta tagu description. Je-li krátký, doplní jej textem ze stránky. Neobsahuje-li description hledaný výraz, nebo není-li k dispozici, pak se popisek tvoří z textu stránky. Existuje-li zápis stránek v katalogu Open Directory Project (ODP), může Google také použít popisek z tohoto katalogu.

Seznam vytváří úryvek ze zaindexovaného textu stránky. V případě, že se vyhledávaný dotaz na stránce nevyskytuje, nebo je příliš krátký, je doplněn z popisku katalogového zápisu.

Seznam má jedno specifikum, zobrazování náhledu stránky. Obrázek je generován speciálním screenshot robotem, který beží nezávisle na indexovacím robotu. Náhled je aktualizován průběžně.

Jyxo zobrazí popisek stránky meta description obsahuje-li hledanou frázi. V opačném případě jej tvoří z textu stránky.


Základní pravidla pro psaní titulků stránek

  • Vždy vyplňte titulek stránky <title>, který by měl mít délku max. 60 znaků. Může být i delší, ale vyhledávače zobrazují jen omezený počet znaků.
  • Každá stránka musí mít jedinečný titulek vždy obsahující relevantní klíčové slovo.
  • Na začátku či na konci by měl být název webu, což přispěje k budování povědomí o značce.

Jak ovlivnit text úryvku?

  • Pro každou stránku vytvořte jedinečný a smysluplný popisek stránky description, který bude obsahovat relevantní klíčové slovo, případně jeho varianty.
  • Zaregistrujte stránky do katalogu Seznam.cz a na Firmy.cz. Můžete zvolit i placenou variantu, která poskytuje širší možnosti tvorby popisku.
  • Na každou stránku napište krátký úvodní odstavec, obsahující klíčové slovo a zajímavým způsobem shrnující smysl a účel celé stránky.
  • Klíčové slovo by se mělo objevit v nadpisu na stránce.
  • Požívejte sémantické zvýraznění textu. Roboti pak snáze poznají, který obsah má na stránhce prioritu.

Jak aktualizovat náhled stránky ve výsledcích hledání na Seznam.cz?

  • Vytvořte graficky zajímavý design stránek, aby váš screenshot vynikl mezi ostatními.
  • V případě, že náhled stránky není aktuální, použijte přidávací formulář a změna náhledu stránky (screenshotu) se projeví během několik málo minut.

Pamatujte, že vždy je důležitý obsah stránek. Pište tedy vždy zajímavě a předávejte hodnotné informace, které zaujmou čtenáře. Jedině hodnotný obsah může zvýšit obchodní úspěšnost vašich stránek a získat nové zákazníky.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky