Jak zachránit skomírající PPC kampaň?

Vydáno: 22. 09. 2008 | Autor: Šárka Ševčíková | 824 slov | PPCPPC

Stává se vám, že se někdy nedaří? Myslíte si, že zaručené metody zaberou. Automaticky pracujete na kampani, která se nakonec vyvine docela jinak, a výsledky neodpovídají očekávání.

Zajímavé rady na záchranu nepříliš úspěšné PPC kampaně nabízí Johannes Selbach v knize Successful Advertising with Google AdWords.

Sepsání konkurenčních výhod

Stěžejní úkol tkví v sepsání seznamu výrobků a služeb, které vaše společnost nabízí. Důležité je prozkoumat konkurenci a uvědomit si výhody svých produktů. Seznam předností výrobků či služeb můžete použít v textu inzerátů a navíc jím můžete obohatit seznam klíčových slov. Navíc i z přirozené vlastnosti výrobku či služby lze snadno udělat přednost.

Cenové strategie

Velkou roli hrají ceny klíčových slov. Johannes Selbach uvádí čtyři základní cenové strategie. Možná se některou z nich řídíte a ani si to neuvědomujete.

Snaha o první pozici – ať to stojí, co to stojí

Podle PPC study z roku 2004 první pozice vždy zabírá. První pozice znamená, podle této studie, o 40 % vyšší pravděpodobnost kliknutí, než na inzerát zobrazený na druhé pozici.

Následování konkurence

Přizpůsobování svých pozic pozicím konkurence je v PPC reklamě nešťastné řešení. Neznáte totiž rozdělení konkurenčních sestav ani míru prokliku. Proto se může snadno stát, že budete platit mnohem vyšší cenu za proklik, než vaše konkurence.

Nabízení minimální ceny za proklik

Nabídnutím nejnižší možné ceny za proklik můžete dosáhnout nízkého počtu zobrazování inzerátů. Minimální stanovená cena vás však nutí vymýšlet stále nová a levnější klíčová slova.

Stanovení osobního maxima

Určením svého osobního maxima, částky, nad kterou již rozhodně nepůjdete, si stanovíte nepřekročitelnou hranici, která vám umožní dostatečný prostor pro úpravu cen.

Cenové strategie jsou neúspěšné, pokud cílíte na příliš obecná klíčová slova, či na slova, která nejsou příliš relevantní. Zamyšlení se nad seznamem klíčových slov, smazání obecných klíčových slov a doplnění o dvouslovné či tříslovné fráze s nižší maximální cenou za proklik, vám může v mnohém pomoci.

Úspěšný inzerát PPC: přesvědčující a motivující

Velkou roli v PPC kampani hrají inzeráty. Zajímavě napsaný inzerát, který odpovídá hledanému výrazu, zaujme uživatele více, než irelevantní text opepřený humorem, který málokdo pochopí.

Inzerát by měl přesvědčit a motivovat: přesvědčit o své nabídce a motivovat ke kliknutí a k získání více informací o výrobku či službě.

Vhodný inzerát tedy odpovídá na problém, jehož řešení uživatel hledá (Netrapte se s bolestmi zad…, Zatočte s mravenci v kuchyni…).

Otázka v textu inzerátu vzbudí pozornost stejně jako například nabídka, vyprávění (Jak jsem uspěl…), zmínění tajemství (Tajemství úspěchu PPC…), nebo zmínění referencí, které vzbudí důvěru (5 000 spokojených klientů).

Vhodnou stimulací jsou časově omezené nabídky (Jen dnes! Sleva pouze do konce měsíce!).

Důležitost landing page

O důležitosti landing page v souvislosti se skóre kvality klíčových slov jsme se zmínili v jednom z našich článků.

Inzerát PPC reklamy by měl odpovídat landing page. Pokud text inzerátu nabízí zbavení se bolesti zad, pak by se po prokliknutí inzerátu měl uživatel dostat na stránku, která ho podrobněji seznámí se způsobem řešení jeho problémů. Johannes Selbach doporučuje zařadit slogan landing page do textu inzerátu.

Zajímavé nápady na úpravu nejen landing page najdete v článcích na našem blogu: Tipy, jak zvýšit účinnost internetových stránek a Dostaňte ze svého e-shopu maximum.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky