Jak zlepšit úspěšnost ve vyhledávačích

Vydáno: 08. 01. 2010 | Autor: Michael Muselík | 1536 slov | SEOSEO

Přemýšleli jste někdy o tom, jak vypadá váš odkaz ve výsledcích hledání? Vžijte se do role návštěvníka internetu, který hledá dejme tomu dětské čepice . Co jej může na první pohled zaujmout mezi desítkou nalezených odkazů?

  1. Návštěvník si pravděpodobně rychle prohlédne náhledové obrázky webu.
  2. Prolétne nadpisy nalezených výsledků.
  3. Bude jej zajímat, zda je název webu v nadpisu nalezeného odkazu. Hledá, zda tam není známá značka webu či firmy, případně název výrobce.
  4. Pak si prolétne popisky nalezených odkazů.
  5. A podívá se na URL adresy nalezených webů, zda v nich najde název webu, případně srozumitelnou a zapamatovatelnou adresu konkrétní stránky.

Neříkám, že všichni procházejí vše v uvedeném pořadí. Avšak všechny výše uvedené prvky se podepisují na tom, jak lidé prochází a hodnotí nalezené odkazy. Znamená to, že všechny výše uvedené parametry sehrávají určitou roli v tom, jak lidé klikají na nalezené odkazy ve výsledcích hledání.

Podíváme-li se na to očima uživatele vyhledávače, zajímá jej,

  • co konkrétně na stránce najde,
  • zda tam neobjeví známou značku či výrobce,
  • jak srozumitelný je popisek nalezeného odkazu a
  • zda je logická URL adresa.

 

Také jej může ovlivnit náhledový obrázek, který může významným způsobem ovlivnit klikatelnost na daný odkaz. Co to znamená? Nesmíme podcenit ani jeden z uvedených parametrů.

Nadpis odkazu

Podíváme-li se na obrázek výše, vidíme desítku nalezených odkazů s různými nadpisy i popisky. Který si myslíte, že je pro uživatele nejzajímavější?

  1. Je to ten odkaz, který nabízí dětské, námořnické, koupací či hip hop čepice?
  2. Nebo ten, který nabízí současně plavky, šály, rukavice a spodní prádlo?
  3. Možná ten, který nabízí současně rukavice a návleky.

Pamatujte si, že titulek by měl být vždy relevantní dané stránce, měl by obsahovat jedno, max. dvě příbuzná klíčová slova, měl by obsahovat i název webu a měl by být dlouhý max. 62 znaků.

Z hlediska následných konverzí a konverzního poměru jsou mnohem efektivnější ty stránky, které přímo nabízejí, to co hledáte. Pokud se tedy z vyhledávačů dostanete přímo na danou kategorii výrobků, je to mnohem efektivnější než se s titulní stránky eshopu proklikávat do dané kategorie.

Co z toho vyplývá?

  1. Každou stránku optimalizuje na jedno či dvě úzce související klíčová slova
  2. Vždy důsledně vyplňujte TITLE každé stránky, a to tak, aby byl vždy jedinečný a vždy obsahoval klíčové slovo dané stránky.
  3. Uvádějte v TITLE i název webu, nejlépe na konci.
  4. Délka TITLE by měla být max. 62 znaků, aby se ve výsledcích hledání zobrazil nadpis nalezeného odkazu celý, bez zkrácení se 3 tečkami …

URL adresa odkazu

Dalším prvkem který můžete snadno ovlivnit je URL adresa vašich stránek. Ta by měly být vždy srozumitelná a snadno zapamatovatelná. A mimo jiné to také ovlivňuje důvěryhodnost webu a podporuje i jeho branding.

  • www.nasemimi.cz/bazar-sekce/detske-plavky-cepice-saly-rukavice…
  • detske-obleceni.sbazar.cz/detske-cepice-pro-kluky-i-holky-hradec-kralove…
  • www.reklamnitextil.cz/sekce-nahled.php?id_sekce=51

nebo

  • www.primababy.cz/kategorie/detske-cepice/
  • termopradlo-merino.cz/devold/20-na-detske-cepice.html
  • www.sekactym.cz/0,64,Detske-cepice-a-doplnky-.html

Vidíte ten rozdíl? Zatímco adresy v první skupině se nezobrazí ce, či jsou nesrozumitelné, adresy v druhé skupině jasně říkají, o čem stránka je a jsou krátké a zapamatovatelné.

Pamatujte i na URL adresy jednotlivých stránek vašeho webu. Také promlouvají na návštěvníky internetu a ovlivňují je při rozhodnutí, zda kliknout či nekliknout …

Popisek stránek (snippet)

Velmi důležitým avšak již méně kontrolovatelným je popisek nalezených odkazů ve výsledcích hledání, tzv. snippet / úryvek.

Na Google je situace výrazně jednodušší, neboť Google bere jako popisek stránky obsah značky DESCRIPTION, je-li vyplněna.

a takto vypadá vyplněný popisek stránky DESCRITPION v HTML kódu:

Jak jednoduché. Proč tedy nevyplňujete důsledně popisek každé stránky?

Důležité je však si uvědomit následující pravidla:

  1. Popisek by měl být dlouhý max. 155 znaků, aby se zobrazil celý, nezkáracený.
  2. Popisek DESCRIPTION by měl být pro každou stránku jedinečný a dostatečně informující o obsahu a účelu dané stránky.
  3. Nezapomeňte také, že popisek musí obsahovat relevantní klíčové slovo pro danou stránku.

Podívejte se na obrázek níže, kde si můžete prohlédnout a porovnat různé popisky stránek nalezených ve vyhledávání na Google fráze dětské čepice.

Na seznamu se situae o něco komplikovanější. Seznam totiž nepoužívá snačku DESCRIPTION ale úryvky nalezených stránek tvoří automaticky z jejich obsahu. Co s tím? I zde je řešení. Kvalitní textový obsah a důsledné používání hlavních nadpisů H1.

Existuje několik pravidel, jejich dodržením, můžete ovlivnit podobu výsledného úryvku vašich stránek ve výsledcích hledání.

  1. Každá stránka má hlavní nadpis, který je na každé stránce vždy jen jednou a obsahuje klíčové slovo.
  2. Bezprostředně za hlavním nadpisem následuje úvodní textový odstavec, který obsahuje ztučnéné klíčové slovo či frázi.
  3. Menu je v HTML kódu až za hlavním obsahem.

Pak si můžete být jisti, že úryvek bude tvořen z okolního textu prvního výskytu klíčového slova v úvodním odstavci.

Sami si můžete přečíst, co se píše o tvorbě snippetů na blogu fulltextu Seznamu.

Už víte, jak na to? Pomoci Vám může také nástroj níže. A můžete nám také napsat své komentáře či připomínky …. Budeme se těšit na vaše reakce a ohlasy.

Zajímavé nástroje

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky