Vydáno: 23. 05. 2013
| Autor: Tomáš Roud |
805 slov |
Internetový marketing
Po internetu běhají zákazníci Vašeho e-shopu, popř. klienti Vašich služeb. Někteří to k Vám mají daleko, jiní zase blíže a to i tehdy, máte-li internetové stránky či e-shop.
Vzdálení zákazníci
Vzdálenosti fungují na internetu úplně stejně jako ve skutečném světě, jen se neměří na metry, ale měří se na hodnoty stránek, nazvěme si ji „iHodnota, jako internetová hodnota“. Tedy internetové stránky s vysokou iHodnotou jsou navštěvovanější, než internetové stránky s nízkou iHodnotou. Dá se tedy říci, že k internetovým stránkám s vysokou iHodnotou mají zákazníci blíže.
Vrstvy iHodnoty stránek
iHodnota stránek se udává v číslech a dá se samozřejmě velmi dobře měřit. S IHodnotou to však není zase tak jednoduché. iHodnotu je potřeba vnímat jako pyramidu s několika patry. V přízemí pyramidy je spousta místa a vejde se tam hodně zákazníků. Dá se říci, že přízemí pyramidy jsou potenciální zákazníci, kteří by koupili Váš produkt, nebo využili Vašich služeb. Ve špici pyramidy již není tolik místa a zde se rozdávají objednávky. Aby zákazník vystoupal z přízemí až do špiče pyramidy, musí projít všemi patry.
První patro - design
Pokud bude design stránek odpudivý, zákazník se na stránkách nebude cítit dobře a nakonec ze stránek odejde. Příkladem jsou designy, kde jsou přeplácané barvy, že stránky vypadají barevnější než papoušek. Nebo naopak to může být design, který je velmi strohý až strojový, i když má prodávat třeba dětské hračky. Maminky a děti všeobecně preferují více barev a muži zase více jednoznačnosti (když pomineme polonahé slečny, které na muže zabírají vždy).
Druhé patro - rozložení
Na internetových stránkách jsou různé prvky. Některé prvky slouží k ovládání, jako třeba tlačítka, jiné prvky slouží k dekoraci, či prezentaci. Různé texty, videa a obrázky jsou také prvkem stránek. Když jsou tyto prvky rozmístěny neobvykle, mají návštěvníci problém s orientací. Jestliže se návštěvník nedokáže dobře orientovat, odchází ze stránek.
Třetí patro – porozumění
Návštěvník potřebuje porozumět informaci, kterou se mu snažíte sdělit. Jestliže prezentujete svoji službu, návštěvník musí chápat, že tato služba je určena pro něj. Pokud například návštěvník hledá instalatéra pro opravu tekoucí vany a Vy nabízíte instalatérské služby a konkrétně není uvedena služba opravy vany, může zákazník odejít ke konkurenci.
Čtvrté patro – podmínky
Návštěvník nakonec vyhodnocuje a porovnává, jestli se mu podmínky dodání služby, či třeba poštovné u dodání produktu vyplatí, či vyhovuje. Návštěvník má běžně otevřených několik internetových stránek současně a přepíná mezi konkurencí a Vámi. Máte tak poslední šanci přidat nějaký bonus, či podpořit prodej doplněním tvrzení, proč koupit zrovna u Vás.
Páté patro – servis
I když Vám již přijde objednávka, nemáte zdaleka vyhráno! Zákazník nemusí objednávku vyzvednout. Může zboží v ochranné lhůtě vrátit. Co hůř, bez servisu Vás při nepochopení manuálu může pomluvit u všech sousedů.
Žádné z pater nemůže SEO ovlivnit. Představte si, že máte nejlepší SEO na světě, na nejtěžší klíčová slova jste první, ale pokud nebudete mít pěkný design, správné rozložení prvků, návštěvníci neporozumí, co jim chcete sdělit, máte nedostatečné podmínky prodeje, nadále se o zákazníky nestaráte, chcete úspěšně prodávat? Kolik zákazníků odháníte ke konkurenci?
Přidejte svůj komentář:
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!