Kdy není optimalizace pro vyhledávače nutná

Vydáno: 08. 02. 2006 | Autor: Alena Špinarová | 621 slov | SEOSEO

SEO (optimalizace pro vyhledávače) není pro každý internetový projekt nezbytností. Pokud máte kvalitní web s unikátním a hodně zajímavým obsahem a tématem, pokud máte šokující grafiku, o které všichni píší, tak optimalizace pro vyhledávače není zdaleka tak potřebná. Ne že by danému webu nepomohla, ona pomůže, ale není z hlediska vysoké návštěvnosti a splněných cílů webu potřeba.

Máte web, který má 50 000 návštěv za den. Už technicky nezvládáte objednávky, či máte tolik čtenářů, že nepotřebujete jednoduše shánět další. Ano, optimalizace pro vyhledávače zde není potřeba.

Jak se píše na Seomoz, existuje 5 základních bodů,
kdy optimalizace pro vyhledávače není potřeba:

  1. Nabídněte něco úžasného
    Pokud máte skvělé služby, obsah či produkty o kterých se vášnivě mluví, tak na Vás lidé odkazují sami. Je to defakto reklama zadarmo, účinná a s dobrými referencemi, ale do té doby, než zákazníka zklamete. Potom se taková informace šíří jako lavina.

  2. Vybudujte výtečný web
    Skvělý, velice poutavý web zaujme, to si buďte jistí. Pokud vynikne natolik, blogy o něm napíší, každý ho bude chtít vidět. Takový web by měl být plně přístupný jak uživatelům, tak robotům, a maximálně použitelný.

  3. Public relations a marketing
    Špičkový marketing dělá divy. I web se nechá výborně propagovat a to jak na internetu, tak i mimo něj. Zde by mělo platit, že doména má být lehce zapamatovatelná. SEO friendly doména typu www.klicove-slovo1-slovo1.cz již zde jde zcela stranou. Krátký název je dobrý název.

  4. Úspěšná a velká firma proniká snadno
    Hodně lidí zná danou značku, danou firmu, tak proč nezkusit štěstí na internetu a dozvědět se o ní na jejích web stránkách umístěných na www.nazevfirmy.cz nebo www.nazevpoduktu.cz snadno a rychle. Nač vyhledávat ve vyhledávači, když Vás zajímá pouze daná velká a úspěšná firma.

  5. První a jediný
    Optimalizaci pro vyhledávače taktéž zřejmě nebude potřebovat web, který nabízí zcela unikátní zboží, služby, produktu. Lidé o tomto unikátu napíší, a pokud budete jediní, vždy si Vás najdou. Podobné to je i pokud jste měli dobrý nápad a přišli na net jako první. Rozrostli se a je z Vás jednička, příkladem je Seznam.cz. Konkurence, byť může být lepší již Vás v popularitě či návštěvnosti těžko předstihne.

Avšak, nikdy nevíte, zdali Vám cíle vyjdou. Pokud vychází nyní, “jedete” podle výše uvedených bodů, tak se taky může se stát, že za chvíli to tak nebude a zažijete tvrdý propad. Optimalizace pro vyhledávače by měla být základem každého webu, ať sebelepšího. Budoucnost je nejistá a život příliš krátký..

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky