Kdy PPC kampaně nejsou to pravé?

Vydáno: 01. 07. 2008 | Autor: Šárka Ševčíková | 668 slov | PPCPPC

PPC kampaně jsou již poměrně osvědčeným způsobem internetové reklamy. Jsou ale situace, kdy PPC reklama prostě nefunguje. Achillova pata PPC kampaní tkví především v B2B kampaních a propagaci značky.

B2B zákazníci a PPC kampaně

Jak zaujmout B2B zákazníky? Lze je oslovit PPC kampaněmi?

Pokud chcete zaujmout B2B zákazníky, vyberte do sestav vhodná klíčová slova. Obecná slova nemají v tomto případě smysl. Nejvhodnější jsou odborné výrazy a delší fráze.

Jste-li poskytovatel nákladní dopravy, inzerujte na slova, která nejlépe popisují předmět vaší činnosti. Použijete tedy klíčová slova jako: nákladní doprava, doprava nákladu, přeprava nákladu, zasilatelství, zpracování celního odbavení… Tyto fráze doplníte o destinace, kam slibujete zboží dopravit.

Seznam klíčových slov doplňte o vylučující slova. Poměrně obsáhlý seznam vylučujících klíčových slov uvádí Andy Komack ve svém článku 200+ Negative Keywords to Consider for B2B PPC. Seznam slov je sice v angličtině, ale v překladu je můžeme použít i v českém prostředí. Inspirovat vás může i Nástroj pro návrh klíčových slov.

V textech inzerátů se nevyhýbejte odbornější terminologii, které vaši potenciální B2B klienti rozumí, zatímco B2C zákazníky by příliš nezaujala. Při psaní inzerátů se zamyslete nad skupinou potenciálních zákazníků, kterou chcete svými texty oslovit. Kdo jsou a co od vás potřebují?

Názory na oslovování B2B klientů prostřednictvím PPC kampaní se liší. Jiří Chomát ve své prezentaci Chyby zadavatelů PPC reklamy (pdf) tvrdí, že PPC reklama není vhodným nástrojem pro B2B. Inzeráty nabízející firmám nákladní dopravu zboží se však nejeví úplně nesmyslně. Důležitou roli tedy hraje především obor podnikání a služby či zboží, které hodláte propagovat.

Budování značky

Stejné dilema můžeme mít v případě propagace značky prostřednictvím PPC reklamních kampaní.

Zatímco společnost ETARGET poukazuje na vhodnost propagování značky pomocí obsahové sítě, jiní to popírají. Např. Miroslav Rojek na blogu společnosti Ataxo zdůrazňuje vizuální zobrazení značky jako klíčového faktoru brandingu.

V obsahové síti Google AdWords lze zobrazovat grafické formáty reklamy či videoreklamy. Proto zde branding není zcela nemyslitelnou záležitostí. Problém nastává v případě textových reklam.

Jednou z možností je přivedení uživatele na landing page propagující značku, nebo nabídka vysoké maximální ceny za proklik, abyste byli viděni na prvních pozicích. Opominout bychom neměli ani text inzerátu. Měl by být vtipný, provokativní, nebo úplně jednoduchý, aby vyjadřoval přesně to, co vaše značka prodává a důvod, proč by ji měli uživatelé znát. Nejdůležitější je zdůraznit jméno společnosti v nadpisu a zvolit klíčová slova, která popisují nabízené výrobky či služby, případně jeden klíčový výrobek.

A co vy? Jaké máte zkušenosti s B2B a brandingem ve spojení s PPC reklamou?

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky