Kdy se vyplatí použít kontextovou reklamu?

Vydáno: 29. 06. 2008 | Autor: Šárka Ševčíková | 861 slov | PPCPPC

Nejprve bychom si měli odpovědět na otázku, co to vlastně kontextová reklama je. Jde o způsob inzerce, který se zobrazuje na webových stránkách a souvisí se samotným textem, respektive s výskytem klíčových slov na stránce. V porovnání s reklamou ve vyhledávačích bývá často opomíjena.

Kontextová reklama není jen PPC, tzn., že nemusí být nutně placena pouze za proklik. Mezi další způsoby platby patří PPA (platba za akci) nebo například CPT (platba za tisíc zobrazení). Stručné vysvětlení jednotlivých platebních modelů najdete v jednom z našich předchozích článků Netradiční typy internetové reklamy.

Mezi české kontextové systémy patří Google AdWords, adFox a ETARGET.

Reklamu v kontextové síti můžeme poměrně dobře sledovat a zacílit. To se však týká pouze systému AdWords. V systémech ETARGET a adFox jsou možnosti cílení a optimalizace kampaně omezené.

Jako kontextová reklama se někdy označují systémy, které berou v potaz pouze klíčová slova v textu stránky. Daná klíčová slova bývají podtržena a barevně zvýrazněna. Po najetí myší na zvýrazněné slovo se zobrazí reklama. Tuto inzerci zprostředkovává např. BillBoard nebo take it. Nevýhodou obou zmíněných systémů je především zobrazování reklam na irelevantní klíčová slova.

 

Obsahová síť ETARGET a adFox

adFox umožňuje jen malé možnosti úpravy kampaně v obsahové síti. Nabízí nastavení samostatné ceny za proklik pro obsahovou síť a hledání. Nezjistíte však, kde se vaše inzeráty zobrazují. Stejně tak nemůžete vyloučit stránky, na kterých nechcete, aby se vaše inzeráty zobrazovaly.

ETARGET umožňuje vyloučit stránky obsahové sítě (partnerské portály ETARGETu), o které nemáte zájem. Filtr portálů najdete v sekci Nastavení, Rozšířená nastavení. Systém ETARGET navíc dovoluje určit maximální cenu za proklik pro jednotlivá klíčová slova.

 

Obsahová síť Google AdWords

Inzerujete-li prostřednictvím Google AdWords, pak se vaše reklamy mohou zobrazovat ve vyhledávací síti Google i v obsahové síti.

Můžete mít pouze jedinou kampaň, která se bude zobrazovat ve vyhledávání i v obsahové síti. Lepší však je vytvořit kampaně dvě: jednu zaměřenou na obsahovou síť a druhou na vyhledávání. Důvodem jsou i rozličné potřeby uživatelů. Hledá-li někdo např. pračku Baumatic, zřejmě uvažuje o její koupi. Uživatel tedy hledá informace o nákupu. Zatímco pokud uživatel čte článek o pračkách, nebo domácích spotřebičích, nemusí to znamenat, že potřebuje koupit novou pračku. Zaujme ho tedy jiný text inzerátu.

V systému Google AdWords zjistíte, kde se vaše inzeráty zobrazují pomocí přehledu Účinnosti zobrazení. Pokud se vám některá ze stránek nezdá příliš vhodná či odpovídající, můžete ji vyloučit pomocí položky Vyloučení stránek nebo kategorií v nastavení kampaně. Ještě dříve, než stránku vyloučíte, zjistěte, kolik konverzí přišlo jejím prostřednictvím.

Zobrazování inzerátů na nepříliš vyhovujících stránkách předejdete rozumnou volbou klíčových slov. Vyhýbat byste se měli obecným klíčovým slovům.

Pokud chcete, aby se vaše inzeráty zobrazovaly pouze na vámi vybraných stránkách, vytvořte kampaň s cílením na umístění. U takto cílené kampaně si můžete vybrat platbu za proklik, či za tisíc zobrazení.

Výhody kontextové reklamy

Výhod kontextové reklamy plně využijete v obsahové síti Google. Pro své inzeráty můžete totiž použít rozdílné formáty reklamy. Kromě textové reklamy můžete vyzkoušet grafické a animované či videoreklamy. Přehled grafických formátů najdete na stránkách Google AdWords. Díky grafickým formátům můžete lépe propagovat svou značku.

Cena za proklik bývá v obsahové síti nižší než ve vyhledávání a výkonnost kampaní můžete snadno měřit pomocí AdWords nebo Google Analytics.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky