Může Facebook ovlivnit Váš byznys?

Vydáno: 01. 11. 2009 | Autor: Michael Muselík | 1440 slov | Internetový marketingInternetový marketing

BEZPOCHYBY! Facebook je fenomén, který k dnešnímu dni pohltil již 1 650 460 českých uživatelů. To je obrovský potenciál lidí, které můžete oslovit na jednom místě a bez vysokých nákladů. Budete však muset obětovat část svého času a aktivně sledovat a formovat dění na vaší Facebook stránce. To znamená aktivně přispívat, diskutovat a informovat své fanoušky.

Klikněte na obrázek pro přechod k podrobným statistikám


Jak na to?

Předpokládám, že již máte vytvořenu firemní stránku na Facebook. Pokud ne, pak to rychle napravte a vytvořte ji. Dalším důležitým krokem je začít psát a publikovat na své stránce zajímavé příspěvky a postupně získávat fanoušky. Určitě si také přečtěte předchozí článek našeho blogu.

O čem můžete psát na Facebook?

Možností je mnoho. Musí to být však informace, které budou zajímat vaše fanoušky. Pište třeba o tom,

  • co je u Vás nového,
  • co chystáte a připravujete,
  • diskutujte s lidmi o tom, co je zajímá,
  • odkazujte na zajímavé články na svém webu či blogu,
  • můžete také pravidelně rozdávat slevové kupony,
  • pořádat vědomostní či rychlostní soutěže,
  • můžete publikovat fotky či videa o vaší firmě, prodávaných výrobcích, nabízených službách, zajímavosti, tipy či triky profesionálů,
  • pomohou také ankety, diskuse,
  • zveřejňujte pozvánky na akce,
  • publikujte reference, testimonialy,
  • pište o získaných oceněních, certifikátech či dalších úspěších firmy,
  • napište, jaké máte nové či významné klienty,
  • zveřejňujte odkazy na PR zprávy, či na články v nezávislých médiích,
  • atd. atd. …

 

Jak můžete prospět firmě díky stránce na Facebook?

Díky svým příspěvkům a informacím můžete velmi efektivně:

  1. budovat povědomí o značce (branding),
  2. získávat nové návštěvníky webu,
  3. získávat nové zákazníky e-shopu.

 

Musíte si však předem stanovit, co je pro vás důležité. Stanovte si cíl a vytvořte strategii, jak pomocí Facebook tohoto cíle dosáhnete. Pokud si na to netroufáte, můžete si nechat poradit od odborníků.

Konkrétní výsledky

Podívejte se na konkrétní příklady, jak aktivní firemní stránky na Facebook mohou ovlvnit návštěvnost i konverze vašeho webu. Vždyť o to jde především.

  • Na webu parfemy-kojak.cz tvořila návštěvnost z Facebook v prvním týdnu po spuštění firemní stránky 36 % z celkové návštěvnosti.
  • Na webu firmy ELEKTROSVĚT.cz byl v prvním týdnu po spuštění konverzní poměr téměř 6 × vyšší než průměr webu a bylo nakoupeno zboží za 16 400 Kč. To díky Facebooku!

A to si myslím stojí za trochu úsilí. Co myslíte?

Jak získávat fanoušky?

Existuje mnoho způsobů. Co však funguje nejlépe?

  • Začněte v řadách svých zaměstnanců. Oslovte je a nabídněte jim možnost, stát se fanoušky vašich stránek.
  • Oslovte své zákazníky a řekněte jim, že máte stránky na Facebooku a že tam najdou zajímavé informace, novinky, akce soutěže. Velmi efektivním způsobem je jejich oslovení formou hromadného e-mailu. Je však vhodné, mít jejich svolení, se zasíláním obchodních informací.
  • Nesmí chybět odkaz na vašem webu. Nejlépe formou tlačítka.

  • Zajímavou možností je PPC reklama přímo na Facebook.

  • Nezapomeňte uvádět odkaz na vaše stránky na Facebooku ve svém e-mailovém podpisu.
  • Můžete napsat a rozmístit PR článek na různých webech.
  • Určitě pomůže i off-line reklama v tisku, rozhlase apod.

Pokud podpoříte viralitu, pak se informace o stránkách mohou začít šířit mezi uživateli jako lavina. Je však velmi důležité publikovat to, co lidi zajímá. A co to je? Přeci …

  • Novinky
  • Akce
  • Slevy
  • Soutěže
  • Slevové kupony
  • Výprodeje
  • Dárky
  • Zajímavosti
  • Pozvánky na různé veřejné akce firmy, semináře, školení apod.

Ukažte lidskou tvář

Důležité je lidem dát najevo osobní přístup tím, že s nimi budete diskutovat o tom, co je zajímá. Že to nevíte, co je zajímá? Zeptejte se jich. Facebook je ideální příležitostí poznat své zákazníky. Stačí se jen správně zeptat.

Ukažte své odborné znalosti

Lidé musí vědět, že nakupují u lidí, jež rozumí tomu co dělají. Musíte být profesionály, nejen co se týče vašich znalostí, ale také třeba rychlostí vašich reakcí v odpovědích na konkrétní dotazy

Dejte lidem něco extra

V podstatě to může být vše to, co jsem zmínil již dříve. Zejména však:

  • osobní přístup,
  • profesionalita,
  • slevy,
  • akce,
  • dárky,
  • novinky,
  • soutěže.

 

Lidi se prostě musejí cítit jako v bavlnce. Musíte si je hýčkat a rozmazlovat. Současně musejí cítit, že jsou v rukou odborníků, kteří jim vždy dobře poradí.

Co říci na závěr?

Stejně i zde je důležité si uvědomit, kdo jsou vaši fanoušci, co je cílem vašeho webu a jak je přimět udělat to, co byste rádi, aby udělali :-)

Podělte se s námi o své zkušenosti s Facebookem …

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky