Nadpisy - jak na ně, aby zaujaly?

Vydáno: 04. 02. 2010 | Autor: Jakub Hladký | 993 slov | CopywritingCopywriting

Nadpisy jsou ve Vašich textech vždy to první, co čtenář uvidí a co jej musí zaujmout natolik, aby pokračoval ve čtení. Na nadpisech také velmi záleží z pohledu SEO. Vyhledávače dávají nadpisům značnou váhu a byla by velká chyba, podceňovat jejich význam i z tohoto pohledu. O nadpisech, jak je tvořit, a jaké mají technické parametry, jsem se již zmiňoval v článku „Rychlý návod jak strukturovat text na webu“.

Dnes si povíme o tom, jak nadpisy psát a jaké finty použít, aby byly chytlavé a zároveň obsahovaly důležitá klíčová slova, která budou podporovat SEO Vašich stránek. Vzniká tak kombinace, která se často stává téměř neřešitelným oříškem i pro zkušené copywritery, jelikož se musejí vejít do sedmi slov. To samozřejmě platí i pro Vás.

Co byste měli před psaním nadpisů vědět?

Pro Vaši lepší představu, jak tedy psát ty skvělé a chytlavé nadpisy, Vás možná překvapí jedna zásadní informace. Jen 16% lidí opravdu čte. Je tomu opravu tak. Ostatní lidé jen skenují. Tedy, nečtou celý psaný text, ale jen přelétnou zrakem, jestli je něco nepraští do očí.

To, co lidé skenují jako první, jsou samozřejmě nadpisy. (pomineme-li grafiku a obrázky) Pokud čtenáře nadpis zaujme, zastaví se a přečte první slova pod ním, jestli tam najde pokračování toho, co nadpis slibuje. S vědomostí, jak lidé čtou, už máte lepší představu, jaký musí mít nadpis náboj a moc, aby splnil očekávání.

Nadpis dává slib, že…

Uživatel, který navštíví Vaše stránky, přichází s nějakým problémem, požadavkem, nebo přáním. Tento problém mu musíte být schopni vyřešit. Jistě, může přijít i ten, který je na Vašich stránkách náhodou, nebo omylem, ale o ty nyní nejde. Nadpis je jistá forma slibu, která zaručuje, že jste opravdu Ti praví, kteří nabízí řešení uživatelova požadavku.

Avšak stále nesmíte zapomínat na to, že nadpis je také vodítkem pro vyhledávače, které nadpisy rovněž čtou a zahrnují je do základních parametrů algoritmu pro vyhledávání a vypisování svých výsledků hledání, proto jsou důležitá klíčová slova, počet slov i správné úrovně nadpisů.

Finty v nadpisech zachytí pozornost

Nadpis primárně musí rozšiřovat myšlenku textu, který je pod ním. Nicméně nadpis lze formulovat tak, aby sám o sobě vybízel ke čtení textu pod ním. Je tedy důležité zvolit takovou formulaci, která uživatele bude podprahově a pravdivě vybízet k tomu, že v textu pod ním, najde řešení.

  • Nadpis je také dobré strukturovat jako otázku. Ta sama o sobě dobře zaujme.
  • Nadpis také může vyzdvihnout hlavní přednost produktu, nebo služby, které popisujete.
  • Nadpis může být formulován jako návod.
  • Nadpis jako slib odstranění obav a pomoc při jejich řešení.

Záleží samozřejmě na produktu, ale my opět použijeme již známé dětské odrážedlo Kubík. Známe jeho přednosti a výhody z předchozích článků:

nadpisech samozřejmě musíme zmínit i klíčové slovo, pro které je stránka optimalizována. V < H1> nadpisech jej píšeme v prvním pádě a v <h2> nadpisech je můžete skloňovat. V našem případě je to klíčové slovo „odrážedlo“.

Jak psát nadpisy v příkladech

Příklady nadpisů, které by mohly zaujmout a zároveň mají v sobě zahrnuto důležité klíčové slovo:

  • Jak dětské odrážedlo prospívá dětem?
  • Jak naučit Vaše dítě bezpečně používat odrážedlo?
  • Odrážedlo učí Vaše dítě koordinaci pohybů
  • Odrážedlo Kubík učí děti soustředění
  • Dětské odrážedlo – 5 zásad bezpečnosti

Napadá Vás ještě nějaký chytrý nadpis? Budu rád, když přijdete se svými nápady. Pište je do komentářů pod článkem.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky