Netradiční formy linkbuildingu

Vydáno: 31. 07. 2008 | Autor: Alena Špinarová | 799 slov | LinkbuildingLinkbuilding

Přiznejme si to hned na začátku, linkbuilding je činnost, kterou se nikdo z nás nezabývá rád. Ale přesto přese všechno je to práce, kterou ve větší či menší míře provádíme, případně když máme štěstí, ji zadáváme někomu jinému.

Co je to vlastně linkbuilding?

Pod pojmem linkbuilding, česky získávání zpětných odkazů, si představíme nudné registrace do katalogů, nekonečné kopírování popisků a vepisování nesmyslných detailů do formulářů.

Linkbuilding ale můžeme provádět i jinak. Katalogy sice zůstanou jeho hlavní částí a z linkbuildingu se nestane sebenaplňující profese, ale různými formami linkbuildingu můžete opravdu pomoci svému webu, což je hlavním účelem zdlouhavé mravenčí práce.

Public Relations

Jednou z možností linkbuildingu je přidání článků na PR portály, typu PR Články, Press Portal apod. Některé portály nabízejí možnost zadání článku zdarma s omezeným počtem odkazů. Jiné požadují poplatek, který se může pohybovat od 500 Kč do několika desítek tisíc (pokud si vyberete některý známý a navštěvovaný portál, např. Bydlení.cz, eMag apod.).

Viral Marketing

Viral marketing jsme se zmínili již v jednom z minulých článků na našem blogu. Oklikou se k němu vracíme, protože viral marketing může fungovat i v případě linkbuildingu. Přidáním svého webu do sociální sítě (např. del.icio.us, jagg a jiných), získáte hodnotný zpětný odkaz a dáte možnost uživatelům, aby váš web v této síti našli, případě i ohodnotili jeho kvalitu. Pokud máte na firemních stránkách zajímavý blog, který zaujme většinu uživatelů dané sociální sítě, pak máte vyhráno.

Jak fungují sociální sítě?

Uživatelé začnou přidávat váš blog do svých záložek, čímž získáte další odkazy. V zahraničí tak funguje např. Digg. Na blogu 3 spots byl uveřejněn článek All the digg-style application se seznamem sociálních sítí, které se podobají službě Digg. Zdálo by se, že linkbuildeři spamují sociální sítě, ale opak je pravdou. Každý si založí svůj profil, pod kterým ukládá odkazy do sociální sítě. Zbytek je již na uživatelích sociální sítě. Buď odkaz zaujme svou kvalitou a na web budou odkazovat další a další uživatelé, nebo zůstane pouze u jednoho odkazu.

Linkbaiting

Mezi další strategie využívající sílu viral marketingu patří linkbaiting. Funguje např. na základě blogu firmy, na kterém by měly být články přitahující pozornost návštěvníků. Už při samotném psaní článku je potřeba myslet na tvorbu zpětných odkazů. Článek musí přivábit čtenáře formou i obsahem. Může být šokující, útočný, zábavný, nebo plný užitečných informací.

Podělte se o své zkušenosti s nekonečným prostorem

V zahraničí je populární služba SQUIDOO, kde se můžete pochlubit svou oblíbenou činností, knihou, filmem… Máte rádi tulipány, Woodyho Allena, nebo nakupování kabelek nejmenované značky? Právě tím vším se můžete na SQUIDOO pochlubit. I zde uživatelé hodnotí nápaditost stránek ostatních uživatelů. Nechybí ani žebříček 100 nejlépe hodnocených stránek. Stejně tak si můžete založit obyčejný blog na specializovaných portálech, např. blog o cestování na stránkách Cestovatelé, nebo TravelBlog. Ale podobných stránek nabízejících založení blogu bychom jistě našli mnoho nejen v oboru cestování.

Napadá vás další netradiční způsob linkbuildingu? Pochlubte se s ním v komentáři.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky