Přehled zákl. on-page faktorů

Vydáno: 02. 01. 2006 | Autor: Alena Špinarová | 696 slov | SEOSEO

Struktura webu
Máte-li dobrou strukturu webu, což je například uspořádání navigace, nadpisů a textů, potom je to základ pro to, abyste mohli být ve vyhledávačích na vyšších pozicích. Pokud jenom tak "naházíte" texty bez přemýšlení, kam chcete, a nadpisy s vhodným označením Vás nezajímají, máte takřka na 99 procent smůlu - na přední pozice se nedostanete.
Struktura navigace je velice důležitá, neboť mnohem lepší je logické uspořádání (pokud tedy máte vnořené úrovně stránek na webu), než když to vše necháte za lomítkem domény. Rovněž pokud odkazujete na podstránky z hlavní stránky, má to větší prioritu než stránka ve 2. či 3. úrovni webu.

Názvy souborů
Máte-li statický web, potom pro Vás jistě nebude problém vytvářet názvy souborů webu s vhodným titulkem, např. plastova-okna.html, než je značit stylem p6414d414.html. Má to význam v tom, že dostanete klíčové slovo do názvu url, takže Vás některé vyhledávače zvýhodní (seznam.cz).

Texty
Jedno přísloví říká, že obsah je králem a zpětné odkazy královnou. Pokud máte kvalitní obsah, bohatý na klíčová slova, rozmanitý, ale specifický v rámci určité oblasti, máte většinou velkou šanci na dobré umístění. Pokud však máte na stránce text např. jen o 200 znacích, který navíc neobsahuje žádné důležité klíčové slovo, potom na dobrých místech nebudete. Kvalitní texty skutečně mají velký vliv, a to i na chování a jednání samotného zákazníka. Správná hustota klíčových slov v textu, umístění a jejich výběr je základem k úspěchu. K tomu je však zapotřebí detailní analýza textu, což bývá dosti náročné. Zajímá-li Vás, jak si nechat napsat kvalitní texty, které prodávají, podívejte se na naši službu copywriting.

Titulek a META tagy
Title tag html stránky má stále velký vliv. Nemyslete si ale, že si změníte title, "nacpete" do něj desítky klíčových slov a budete potom na prvních místech. Tak už to díkybohu dlouho nefunguje. Rovněž význam META elementů je již zanedbatelný, např. google.com již META Keywords ani neprochází a META description použije, až když je to nezbytně nutné (např. na stránce není jiný text).

Popisy u odkazů a obrázků
Standardní alt a title tag jsou sice známy, ale málokdo je používá. Je to dáno i v normě W3C, a krom toho, Google je má rád, takže Vás za ně odmění několika bodíky. Avšak znovu platí, že pokud to s klíčovými slovy přeženete a dáte je, kam jen to půjde, můžete se ve vyhledávaní ztratit - web bude penalizován. Nemyslete si, že když je to jenom stroj, tak Vám na vše skočí, UI již přece jen mírně pokročila.

Zvýrazňovací prvky
Poměrně pozitivní vliv má spravné rozmístění zvýrazňovacích tagů, STRONG a B, což se obvykle používá k položení důrazu na klíčové slovo. Rovněž to ale nepřehánějte, dát celý text stránky do tohoto tagu bude mít určitě negativní efekt.

Mějte prosím na paměti, že stránky by měly především sloužit uživatelům a až poté vyhledávačům.
Zlaté pravidlo proto praví, že co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledávače.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky