Síla e-mail marketingu

Vydáno: 07. 07. 2008 | Autor: Alena Špinarová | 889 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Denně dostáváme desítky či stovky spamů, které obvykle zachytí filtr a putují rovnou do koše. Někdy spam musíme vymazat sami a jindy nám do spamového koše spadne i žádaná pošta. Může ji být i původně žádaný newsletter. Přes všechny tyto zádrhely patří e-mail marketing mezi stále často používané způsoby oslovení potenciálního zákazníka.

Formy e-mail marketingu

E-mail marketing není jen newsletter. Jeho posláním je informovat o důležitých oborových novinkách. Připomíná navíc jméno firmy a představuje ji jako profesionála, který poskytuje přínosné informace.

Dalším druhem e-mail marketingu je event-triggered e-mail. Jedná se o zpětnou reakci na již poskytnutou službu, či prodaný výrobek. E-mail se zasílá současným nebo bývalým zákazníkům, dotazuje se na jejich spokojenost a může nabízet doplňující výrobky či služby.

Dalšími způsoby e-mail marketingu mohou být e-ziny, elektronické časopisy, a jednorázová oslovení potenciálních zákazníků např. při uvedení nového výrobku či služby.

Výhody a nevýhody e-mail marketingu

Výhodou e-mail marketingu je rychlost, nízká cena a poměrně vysoká efektivita. E-maily navíc můžete přesně cílit, personalizovat a získávat tak zpětnou vazbu.

Nevýhodou je problém při získávání příjemců e-mailů. Můžete být sice vlastníky obsáhlé databáze svých klientů, ale pokud vám neudělí souhlas s příjmem propagačních e-mailů, newsletterů a jiných zpráv e-mail marketingu, pak máte smůlu. Podmínky odesílání propagačních e-mailů upravuje Zákon č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti.

Nárůst počtu spamů však může následně uživatele odradit od jakéhokoliv registrování. Patrně nikdo z nás nemá rád e-mailovou schránku zaplněnou nedůležitými informacemi. Navíc hrozí riziko, že i vyžádané reklamní sdělení zachytí spam filtr.

O nechuti k registraci se strhla diskuze u článku Copywriting v příkladech, který si můžete přečíst na našem blogu. Z tohoto důvodu je důležité dát uživateli důvod pro registraci. Na svých stránkách popište, čeho se reklamní sdělení týkají a jaké výhody přinese jejich odebírání (např. speciální slevy na výrobky, užitečné informace z oboru, představení nových výrobků apod.).

Jak by měl vypadat úspěšný e-mail?

K psaní e-mailu je třeba přistupovat jako ke copywritingu pro webové stránky. Příjemci reklamního e-mailu se totiž chovají stejně jako návštěvníci webových stránek, kteří texty nečtou, ale skenují, tedy pouze si text rychle prohlédnou a zastaví se na nejvýraznějších prvcích stránky (nadpisy, zvýrazněné písmo, fotografie, obrázky). Vzhledem k tomu, že většina reklamních sdělení je rozesílána ve formátu html, je toto pochopitelné.

Text a ostatní náležitosti se odvíjí od zvolené formy e-mail marketingu. Pokud pravidelně posíláme uživatelům e-zin či newsletter, tak si nemusíme dělat vrásky s uvedením předmětu e-mailu ani jeho obsahem.

Naopak pro jednorázové reklamní sdělení a event-triggered e-mail je předmět důležitý. Měl by u příjemce vyvolat zvědavost a nabádat ho k otevření a přečtení.

Obsah by měl být personalizovaný. Jako vždy je třeba se zamyslet nad výhodami, které zákazník získá, pokud se podívá právě na vaše stránky, či si objedná váš výrobek nebo službu. Nepřehánějte. Zaměřte se na kvality nabízeného produktu, ale buďte věcní. Nezapomínejte na stylistiku. Text totiž nesmí odrazovat v dalším čtení.

Úspěchy e-mail marketingu

E-mail marketing je především vhodným nástrojem pro propagaci značky, branding. Jeho výhodou jsou relativně nízké náklady a vysoká efektivita (většina příjemců reklamních e-mailů klikne na odkaz uvedený v textu).

Event-triggered e-mail umožní zpětnou vazbu od zákazníků, které mohou vést ke zlepšení služeb.

O úspěchu e-mail marketingu si můžete přečíst např. v případové studii uveřejněné na iMedia Connection.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky