Smrt pro váš web - Google Supplemental Index

Vydáno: 16. 02. 2007 | Autor: Alena Špinarová | 910 slov | SEOSEO

Pokud máte web, který není nejlepší ve svém oboru v kvalitě obsahu a off-page faktorech, tak se vám již určitě stalo, že na některé fráze na podstránkách nevybíhá ve výsledcích hledání tak, jak byste chtěli. Obzvláště to platí u šílených mnoha tisíce stránkových webů, např. internetových obchodů v angličtině, kde jsou si jednotlivé stránky podobné skoro jako vejce vejci a je jich velké množství. Stručně řečeno, je u nich vysoká duplicita. Znáte to, prodáváte tisíce produktů a texty produktů přebíráte / kopírujete z jiných eshopů či ze stránek dodavatele, jste líní texty psát. Potom docela vzniká problém, neboť se stránka podobá mnoha jiným stránkám, ať už na internetu celkově, či na vašem webu, což je ve výsledku znát i na hodnocení konkrétní stránky. Proč zaplavovat výsledky hledání stejnými stránkami, co mají pořád ten samý obsah (či hodně podobný). To si řekli uživatelé a vyhledávače na to samozřejmě zareagovaly – pryč s duplicitami, na co je budeme zahrnovat do hlavního indexu. Je ovšem také pravda, že si tím sníží velikost hlavního indexu a vyhledávání v něm bude rychlejší a bude to méně zatěžovat servery vyhledávačů.

Co že ty doplňující výsledky Google jsou ?
Google tomu říká Supplemental Index a hlavní účel tohoto separátního druhořadého indexu (rozumnějte zjednodušeně databáze informací o stránkách) je v tom, aby se duplicitní stránky a stránky s nezajímavým obsahem či bez obsahu, nebo staré weby, které již přestávají dodávat nový obsah a nesměřují na ně nové backlinky, přeřadili z hlavního indexu do vedlejšího a zmenšil se tak celkový objem dat v hlavním indexu k prohledávání, což vede k zrychlení a rovněž poskytne kvalitnější výsledky hledání. Díky tomu se tak vlastně primárně hledá v kvalitnějších stránkách ze všech stránek, což je myslím jen a jen dobře.

Nevýhoda Google Supplemental Indexu
Jakmile je stránka v tomto indexu, nemá takřka šanci dostat se na nějaké významnější klíčové slovo nahoru a zhrácí tak vlastně na vyhledávači smysl. To je nevýhoda pro majitele, už ale ne pro uživatele, neboť koho by zajímaly nezajímavé stránky (což v 95% opravdu jsou).

Jak zjistím, že je stránka v Supplemental Indexu
Potom ji nejspíše jen tak nenajdete. Dáte si vyhledat hlavní klíčové slovo, které se na ni vyskytuje a když ji nenajdete ve výsledcích do hodně velké hloubky indexu, je téměř jistota (pokud byla zaindexována a web nebyl penalizován), že je právě v tomto doplňkovém indexu. Doplňový index se také volá, když nejsou výsledky z hlavního indexu, nebo jich je velmi velmi málo. Proto také ten název, slouží k doplňění indexu a nedá se jen v tomto druhořadém indexu vyhledávat. Často se do supplemental indexu dostanete, když dáte hledat úplně unikátní frázi, která se vyskytuje velmi zřídka, třeba nějaké překlepy atd..

Jak z doplňkových výsledků Google ven ?

Další odkazy ke čtení o Google Supplemental Indexu:
Google – What is a supplemental result ?
SEOAdept – Staying out of Googles Supplemental Index
Tropical SEO – How to Escape Googles Supplemental Index
SearchEngineWat­ch.com
SEOBOOK – Get your blog out of Googles Supplemental result hell

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky