Social Media Press Release 2.0

Vydáno: 13. 06. 2008 | Autor: Alena Špinarová | 778 slov | CopywritingCopywriting

Patříte mezi vyznavače a aktivní uživatele nových technologií z oblasti marketingové komunikace? Pak jste jistě již obeznámeni s novou formou tiskové zprávy: social media press release. Do češtiny se tento termín překládá jako tisková zpráva 2.0 či tisková zpráva pro sociální média (doslovný překlad). I když novinky hýbou samozřejmě světem, pravda tím českým o něco později, stále platí, že kvalitní tradiční tisková zpráva žádného novináře neurazí.

Čas na změny?

Klasická tisková zpráva svou funkci zastává již déle než 100 let. A musíme přiznat, že více než uspokojivě. Ale jak to s ní bude vypadat do budoucnosti? Je opravdu potřeba měnit to, co vpravdě dobře funguje? Dožije se tradiční tisková zpráva ještě několika let či desetiletí? Myslím si, že v českém prostředí určitě. Bojím se, že pro běžného českého novináře je social media press release zatím pohled do daleké budoucnosti.

V Česku zatím ne

Pokud bychom se porozhlédli po české žurnalistické scéně, všimli bychom si, že ne každý novinář pročítá zprávy přes RSS čtečku. Kdo z nich je poté ochoten poslouchat podcasty či procházet videa? A na jejich základě pak psát zprávu? O co jednodušší je zprávu si přečíst, zkopírovat citace, vložit je do článku a dopsat potřebný text. A to nemluvíme o některých skupinách příjemců našich sdělení. Jen si vzpomeňme například na cílovou skupinu seniorů. Ty jistě zatím multimediálně neoslovíme.

Nové technologie

Přiznejme si, že nové technologie vycházejí vstříc uživatelům webu 2.0. A těch je čím dál tím více. Moderní technologie přinášejí také rozsáhlé variace ve sdělování informací. Vzpomeňme jen na blogy, videoblogy, RSS čtečky či podcasty (vždyť i teď si jeden blog pročítáte). Nové trendy ukazují na budoucí vývoj ve sdělování informací a není tedy radno je podceňovat. A to na obou stranách. Nové technologie vnášejí nový vítr nejen do agentur public relations, ale také to novinářských redakcí.

Slabá místa social media press release

Nenajde se novinka, která by okamžitě neměla své zastánce, ale i své kritiky. Kritikové social media press release poukazují na příliš velké množství informací a zdrojů. Ty podle nich novinářům zbytečně komplikují život a, na rozdíl od klasické formy, zabírají více času. Klasickému zpravodajství stále velmi dobře vyhovuje tradiční tisková zpráva s fotografiemi, ze které se dají lehce zkopírovat citace a následně na ně naformulovat dobrý text.

Výhody social media press release

Ale jako každá novinka má social media press release samozřejmě i své výhody. Výborně se hodí například pro přípravu obsáhlého a složitého tématu, dejme tomu při uvedení převratné novinky technologicky náročných produktů. Tedy místo tiskové zprávy 2.0 je tam, kde je třeba hodně názorně vysvětlovat. Nová tisková zpráva je již teď skvělým nástrojem pro oslovování komunit na blogosféře..

Tisková zpráva 2.0

Tisková zpráva 2.0 je vlastně multimediální formulář. Obsahuje:

  • Krátký popis zprávy
  • Odkaz na podcastové nebo MP3 sdělení
  • Fotografický materiál
  • Videa
  • Moderní kontaktní údaje (skype, icq, msn)
  • Odkazy na související články a zdroje

Zpráva je dostupná v interaktivní podobě na webu a umisťuje se na záložkové portály. Příkladem tiskové zprávy 2.0 je tento template. A našla jsem také jeden social media press release v praxi, od firmy Coca Cola.

Napište nám o svých zkušenostech se social media press release.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky