Tipy, jak zvýšit účinnost internetových stránek

Vydáno: 03. 09. 2008 | Autor: Michael Muselík | 929 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Každá stránka webu má svůj smysl a svůj cíl

Vždy, když tvoříte novou stránku, definujte, co je účelem této stránky a jaký je její cíl. A tomu pak musíte podřídit její každý prvek. Text stránky, obrázky i tlačítka musí směřovat k tomuto jedinému cíli.

Je-li cílem stránky registrace uživatele, pak hlavní nadpis musí říci, o čem stránka je, text pak musí vysvětlit, co návštěvník získá. Důvody, proč se registrovat je vhodné vypsat pomocí seznamu a tlačítko či odkaz vyzývající k registraci musí mít jasný text.

Vysvětlete, jak můžete pomoci

Pokud se návštěvník rozhodne, že zůstane na vašem webu, zajímá jej, jakým konkrétním způsobem mu můžete pomoci. Nejlépe hned v úvodním odstavci či v hlavičce webu řekněte, co návštěvník na vašem webu získá.

Odlište se od konkurence

Snažte se najít konkurenční výhodu, která Vás zřetelně odliší od konkurence. Najděte, co děláte lépe či jinak než vaše konkurence.

Další příklady prezentace konkurenčních výhod:

Můžete se odlišit také designem. Klikněte na logo níže:

Anebo dejte něco navíc, třeba dárek ke každému nákupu.

Použitelnost internetových stránek ovlivňuje i jejich účinnost

S účinností internetových stránek velmi úzce souvisí jejich použitelnost. Jsou-li stránky snadno ovladatelné, přehledné a uživatelé rychle najdou požadovanou informaci či bez zbytečných překážek dokončí objednávku nebo registraci, pak vězte, že vzroste i účinnost vašeho webu.

Co nejvíce ovlivňuje použitelnost internetových stránek?

1.Zřetelně identifikujte svůj web

Umístěte logo webu či společnosti na každou stránku svého webu, vždy na stejné místo. Pomáháte tak nejen zvyšovat povědomí o značce, ale přispíváte i k odlišení se od konkurence, což je se stále přibývající konkurencí více než důležité.

2. Jasně sdělte, co je cílem stránek

Nejlepším způsobem je umístit slogan do hlavičky vašeho webu, který výstižným způsobem sdělí, co web nabízí, čím se zabývá. Návštěvník tak velmi rychle pozná, co mu web nabízí a co zde může získat. Pak už je jen na něm, zda na webu zůstane, či půjde jinam.

3. Maximálně zjednodušte formuláře

Požadujte jen důležité a podstatné údaje. Čím více údajů budete po návštěvnících požadovat, tím více klesá jejích ochota vyplnit formulář.

4. Co nejvíce zpřehledněte objednávkový proces

  1. Nevyžadujte registraci
  2. Celkovou cenu včetně balného a dopravy uveďte hned na začátku
  3. Zobrazte jednotlivé kroky objednávky a zvýrazněte aktuální pozici
  4. Vyplnění osobních údajů by mělo být až posledním krokem objednávky
  5. Jasně pojmenujte tlačítka formulářů.
    Návštěvník musí jasně vědět, co se stane po kliknutí na dané tlačítko.



  6. Informujte před odesláním objednávky
    Návštěvník musí vědět, že tímto kliknutím odešle objednávku.

***

Jaké máte vlastní zkušenosti? Co pomohlo Vám zvýšit účinnost internetových stránek? Napište nám.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky