TIPY z Google Analytics - 1

Vydáno: 26. 07. 2010 | Autor: Michael Muselík | 974 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Google Analytics nabízí obrovské možnosti, jak analyzovat data návštěvnosti vašeho webu. Často však nastává problém, jak tato data využít prakticky pro zlepšení vašeho webu či plánování různých dalších marketingových aktivit, reklamních kampaní apod. Podívejte se na několik tipů, které se mi osvědčily.

Pokročilé segmenty

Pokud chci vidět vývoj návštěvnosti podle jednotlivých médií, velmi efektivně použiji právě pokročilé segmenty, v nichž si vyberu ty, jež mne zajímají a chci je porovnat:

Pak v jednom grafu vidím, jak lidé přicházejí na web podle jednotlivých médií:

V tomto případě je vývoj velmi podobný ze všech médií.

Můžu také rychle zjistit, jak se jednotlivé segmenty podílejí na elektronickém obchodování:

A hned si také můžu udělat obrázek o tržbách e-shopu:

Vlastní segmenty

Můžete si také vytvářet vlastní segmenty. Musíte vědět, které parametry jsou pro vás rozhodující. Pak jednoduše přetáhnete tento parametr z levého menu do pole podmínky a přidáte její hodnotu.
Takto si můžete nastavit sledování např. konkrétní stránky, klíčového slova či slov apod. Můžete si také vytvořit segmenty podle výše tržeb, dosažení určitého cíle, shlédnutí určité stránky či počtu stránek, podlé stráveného času na webu apod. Velmi rychle tak získáte přehled o vašem webu podle parametrů, jež Vás zajímají.

Příklad vytvoření segmentu:

Vlastní přehledy

Často se stává, že potřebuji sledovat data či jejich souvislosti, které mi neumožní standardní přehledy v Google Analytics. Často potřebuji u e-shopů sledovat obchodní úspěšnost vstupních stránek webu.

Vytvořil jsem si vlastní přehled:

Jednoduše přetáhnete sledované parametry s levého sloupce do políček přehledu, pojmenujete jej.
DOPORUČUJI nejprve otestovat přehled pomocí zobrazení náhledu dříve, než jej uložíte.

A výsledkem je přehled na obrázku níže:

Vlastní přehledy umožní vytvořit reporty přesně na míru.

Pokročilý filtr

Dalším užitečným doplňkem, který se občas hodí, je pokročilý filtr. Ten slouží k filtrování výsledků v zobrazených přehledech. Odkaz na jeho nastavení najdete u každého přehledu vždy dole. Např. v přehledu klíčových slov můžete chtít vyfiltrovat jen slova, nebrandová (neobsahující název webu), současně však slova generující transakce, případně tržby více než 1000 Kč. Není nic jednoduššího, než vytvořit Pokročilý filtr podle obrázku níže:


Řádek 2 a 3 filtru je volitelný podle toho, zda chcete sledovat jen klíčová slova generující transakce či klíčová slova generující tržby vyšší než 1000 Kč.

Získáte pak přehled klíčových slov, která vás zajímají.

Stejným způsobem pak můžete zjistit slova, která negenerují žádné tržby, podívat se na kterou vstupní stránku vedou a dále analyzovat, proč negenerují tržby. Třeba zda vedou na správnou vstupní stránku, je-li na stránce dostatečně zdůrazněna možnost nákupu s aktivním odkazem či tlačítkem na produkty či kategorii výrobků na webu apod.

Možností práce s Google Analytics je opravdu hodně a existuje i mnoho dalších možností, jak si vylepšit standardní postupy či reporty. Jen vědět, jak na to ;-)

Snad Vám dnešní tipy k něčemu budou. Rád časem přidám další. Těším se na vaše komentáře

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky