Vydáno: 15. 09. 2011
| Autor: Radim Karlach |
652 slov |
Copywriting
Jak psát úspěšný text pro internetové stránky a obchody? V minulém díle jsme si zdůraznili osvědčené pravidlo internetového obchodování, které lze výstižně strnout do okřídleného výroku „Obsah je král“. Ano, právě text, ačkoli to nemusí být na první pohled zřejmé, je rozhodujícím faktorem pro uzavření obchodu na internetu.
Bez textu to opravdu nejde
Bez textu nemůže být žádný e-shop ani web skutečně úspěšný, což platí i v případě, že se obchodům na některých netextovaných webových stránkách zdánlivě daří. To je nejčastěji způsobeno tím, že v dané branži schází dostatečná konkurence. Stačí však, aby se mezi konkurenty tohoto dosud úspěšného webového projektu objevil šikovně textově optimalizovaný e-shop nebo web, který přináší zákazníkům potřebné informace náležitě poutavou a motivující formou a respektuje pravidla SEO. Takový web potom snadno ovládne nejen samotný prodej, ale také pořadí vyhledávačů.
Text jako potrava pro roboty
Text na internetových stránkách je totiž nejen nejdůležitějším aspektem pro formování postojů uživatelů (rozhodujících se, zda koupí či nekoupí), ale představuje také velmi zásadní „potravu“ pro tzv. roboty neboli internetové vyhledávače. Mnoho majitelů e-shopů nebo stránek se mylně domnívá, že text je z hlediska pořadí ve vyhledávačích zcela podružnou záležitostí. Maximálně jsou ochotni uvažovat o vhodných klíčových slovech. Nic není vzdálenějšího pravdě! Špičkově optimalizovaný text je velmi důležitou složkou SEO a může Vás dostat na špice vyhledávačů!
Co ví jenom ti zkušenější
SEO neboli optimalizace pro vyhledávače vyžaduje od textaře, aby zachoval několik jednoduchých, ale naprosto stěžejních pravidel. Co tedy musí správný internetový text obsahovat? Čemu je dobré věnovat zvýšenou pozornost?
- H1, H2 nadpisy – rozhodně nestačí vyjmenovat je v menu nebo zmenšených kartách produktů. Patří do textu a musí mít jasné řazení.
- Titulky stránek – bývají generovány dynamicky nebo neobsahují klíčová slova. Přitom je třeba explicitně uvést klíčové slovo nebo frázi, a to v přesném znění nebo prvním pádě (pokud se liší)
- Obsah – často zcela chybí. Uživatelé nejsou aktivně motivováni ke koupi ani nemají snadný a rychlý přístup k informacím, ale ani vyhledávače se nemají čeho „chytit“ při hledání odpovědí na uživatelské dotazy
- Zpětné odkazy – alfa a omega optimalizace. E-shopy a webové stránky mají často nedostatek zpětných odkazů, anebo disponují pouze nekvalitními nebo nerelevantními odkazy. Je také potřeba zpětné odkazy správně umístit, aby si jich vyhledávače opravdu všimly.
- Popisky obrázků – podobně jako v nadpisech či titulku musejí obsahovat klíčová slova. Je chybou si myslet, že popisky obrázků nehrají v optimalizace významnou roli.
Dnešní část úvodu do psaní úspěšných textů pro web a e-shop tedy můžeme zakončit opakovaným doporučením, aby byla také optimalizační stránce jeho přípravy věnována náležitá pozornost. Jen tak dosáhnete skvělých výsledků.
Poslední komentáře
Přidejte svůj komentář:
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!