Úvod do psaní úspěšných textů pro web a e-shop

Vydáno: 13. 09. 2011 | Autor: Radim Karlach | 638 slov | CopywritingCopywriting

Máte e-shop nebo webové stránky? Chcete mít úspěšný internetový obchod, který bude vyhledávači nabízen na předních místech? Rádi byste získali populární, vyhledávané a dokonale vyladěné webovky? Toužíte po vysoké návštěvnosti a pořádném obratu? Potom potřebujete pro svůj e-shop nebo web kvalitní text. Co to znamená?

Naučte se pár základních pravidel. Uvidíte, že to opravdu funguje

Text je nejdůležitější složkou internetového obchodu. Nedejte se zmást nesprávným dojmem, že stačí krásné fotky, obrázky nebo bezeslovná videa. Ani pouhé bodové popisky bez nápadu, dodané výrobcem, rozhodně neučiní web atraktivnějším a nezvednou prodej.

Jak ale takový úspěšný marketingový text napsat? Je to poměrně jednoduché – stačí dodržovat několik pravidel, o kterých pojednáme v sérii článku na téma Úvod do psaní úspěšných textů. Dnes bychom si měli připomenout rozhodující faktor, který ovlivňuje úspěšnost a neúspěšnost textu. S trochou nadsázky lze hovořit o paradoxní záměně rozumu a emocí. Co tím myslíme?

Věcné informace kontra emoce?

Klasické motto marketingu zní: „Všichni lidé jsou přesvědčeni, že se o koupi rozhodují na základě rozumové úvahy. Ve skutečnosti se ale všichni rozhodují podle pocitů.“ Ano, v tom spočívá výše naznačený paradox. Autor dobrého textu musí tedy psát tak, aby uspokojil touhu čtenáře po informacích – neboť především ony jsou tím, co přišel hledat na internet – a zároveň jej v tomto mylném přesvědčení o dokonalé vlastní racionalitě utvrdil.

Myslete vždy na čtenáře. Pište poutavě a naléhavě

Přitom však textař nesmí ani na okamžik zapomínat, že právě emoce tvoří stěžejní faktor při rozhodování, zda uživatel nakonec koupí nebo odejde s prázdnou. Je tedy zapotřebí formulovat atraktivně, zasvěceně, vyvolávat pocit jedinečnosti a naléhavosti – zkrátka, hrát si s pocity potenciálního zákazníka a rafinovaně jej směřovat ke koupi.

Stačí si vzpomenout na školní léta a psaní slohových prací, oprášit arzenál poutavých slovních spojení, okrasných přívlastků a charakteristik, a uvidíte, že to půjde téměř samo. Chcete konkrétní příklad? Rádi byste poznali pár tipů, jak psát a čeho se naopak vyvarovat? O tom si řekneme zase v některém z příštích dílů.

Poslední komentáře

03.10.2011, 14:19 Autor : Nyvaeh

Slam dunkin like Shaqiulle O'Neal, if he wrote informative articles.

Reagovat

01.03.2012, 22:26 Autor : Já

Hej ty jsi expert jak prase :D Teď si na tebe na fóru stěžoval jeden majitel eshopu, co prý do něj nastrkal už 600 000 Kč a je mu to úplně na hovno :D

Reagovat

05.08.2012, 22:05 Autor : martin

Máš to někde podložené? koukám, že je to bez reakce, což je podivné..

Reagovat

10.08.2012, 09:59 Autor : karel

Anonymní výkřiky hlupáků asi nemá cenu komentovat, zvláště když nejsou podloženy žádnými fakty. Tady by stačilo přidat link na tu údajné fórum. Nedivím se autorovi, že na tyhle blbosti nereaguje.
Díky za cenné rady, konzultoval jsem to se zkušenějšími majiteli e-shopů a potvrdili mi, že to takhle funguje.

Reagovat

10.08.2012, 10:09 Autor : karel

akorát teda hodil bych sem nějaký screenshoty, protože ne každej laik si umí vybavit, co to jsou zmenšené karty a tak

Reagovat

Buďte na prvních pozicích díky BackLinks Genius

Přidat komentář

Přidejte svůj komentář:

  • Vaše jméno *:
  • E-mail *:
  • Zpráva *:
  • Spočítejte *: =

Odeslat

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky