Úvod do psaní úspěšných textů pro e-shop III.

Vydáno: 19. 09. 2011 | Autor: Radim Karlach | 633 slov | CopywritingCopywriting

Chcete psát úspěšné texty pro svůj web nebo internetový obchod? Náš volný seriál článků se dnes bude podrobněji zabývat optimalizací pro vyhledávače neboli SEO. V minulém díle jsme si zdůraznili, jak mimořádně je pro internetové vyhledávače důležitá právě textová složka, včetně titulků stránek a meta popisů. Dnes se podrobněji zaměříme na samotný text, konkrétně na jeho začátek.

O úspěchu rozhodujete již při nadpisu

Obsah je králem webu, a to nejen ve vztahu k uživatelům, ale i vyhledávacím robotům (Google, Seznam, Altavista, Centrum apod.). Budou-li Vaše internetové obchody a webové stránky disponovat obsahem, který odpovídá základním pravidlům optimalizace, můžete se spolehnout, že si jej vyhledávače rychle zamilují, udělí Vám vysoké pozice a návštěvnost konečně poroste, jak jste si to vždycky přáli. Při strukturování textu je nutno věnovat zvýšenou pozornost nadpisům a podnadpisům. Již ty totiž značnou měrou ovlivňují, jaké pořadí Vám vyhledávače udělí.

Nadpisy se správně použitým klíčovým slovem nebo frází

Nadpisy neboli H1 hrají v online marketingovém textu mimořádně důležitou roli. Proč je tomu tak v souvislosti s uživateli, je zbytečné vysvětlovat, ovšem stejně stěžejní funkci plní i u vyhledávačů. Jak tedy nadpisy strukturovat?

Nadpisy, které si vyhledávače zaručeně oblíbí

Hlavní nadpis musí být pouze jeden a musí obsahovat klíčová slova v 1. pádě, případně klíčové sousloví (frázi) v přesném znění. Délka hlavního nadpisu by neměla přesáhnout 60 znaků. Formulujte stručně a jasně. Vyhledávače ocení, když bude klíčové slova na začátku nadpisu. Používejte pro nadpis vždy značku H1 (v HTML), ve Wordu styl Nadpis 1.

Nadpisy, které zůstaly na půli cesty

Nadpisy, které nepodporují vysoké pozice Vašeho webu či e-shopu ve vyhledávačích, obvykle nerespektují minimálně jedno z výše uvedených pravidel. Nutno poznamenat, že takto chybně strukturovaný nadpis bývá zároveň kontraproduktivní i ve vztahu k uživatelům. Příliš dlouhé, rozvláčné a zbytečně hlubokomyslné nadpisy rozmělňují sdělení – a na internetu se nakupuje rychle! Pokud nezaujmete čtenáře na první pokus, nedá Vám šanci a odchází jinam. Zapomeňme tedy na podobné nadpisy:

Používání nadpisů není žádná věda – stačí opravdu dodržet několik základních pravidel. Věřte, že se Vám to bohatě vyplatí. To samé platí o podnadpisech a vlastním těle textu. Ale o tom zase příště.

Poslední komentáře

03.10.2011, 19:07 Autor : Mickey

That's 2 celevr by half and 2x2 clever 4 me. Thanks!

Reagovat

23.06.2012, 10:51 Autor : Silesian friend

Kódle, zajímavé počteníčko, v něčem mi to pomohlo, jen tak dále. Budu chodit na rozumy

Reagovat

22.10.2012, 06:42 Autor : Saurabh

Dakujem Vam pan Pavlicek za hodnotny conlak. Aj ja pouyivam hierarchiu nadpisov avsak nemenim uroven nadpisov podla toho, ci su v hlavnom obsahu alebo v bocnom stlpci, ale podla prirodyenej hierarchie pri vzpnutom CSS. Myslite si, ze by som predsa mal dat nadpisom v bocnom stlpci inu uroven aj keby som tym porusil prirodzenu hierarchiu dokumentu?Okrem toho su aj ine sposoby ako sa nevidiaci moze dostat do vyhladavacieho pola a to jednak klavesou F ci E alebo B. a tiez pouzivam preskakovacie odkazy na kazdy obsahovy celok sa da dostat tabovanim. Teda aj "klavesaci" bez screen readera sa mozu dostat hocikam v dokumente.Uz sa neviem dockat plnej implementacie wai-aria.Ako pomozu "roles" jňklavesakom bez screen readera? to je moja mierne off topic otazka. Dakujem.

Reagovat

Zvyšte růst svého webu díky placeným článkům s Posts Genius

Přidat komentář

Přidejte svůj komentář:

  • Vaše jméno *:
  • E-mail *:
  • Zpráva *:
  • Spočítejte *: =

Odeslat

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky