Úvod do psaní úspěšných textů pro e-shop IV.

Vydáno: 27. 09. 2011 | Autor: Radim Karlach | 663 slov | CopywritingCopywriting

V dnešním příspěvku si přiblížíme funkci a správné užití podnadpisů. Ty totiž hrají z hlediska optimalizace (tedy „pro roboty“), ale také v souvislosti s uživateli internetu mimořádně důležitou roli. Podobně jako další textové složky, o kterých zde již byla řeč, tedy titulek stránky, meta popis a nadpis obsahu (H1), také podnadpisy ovlivňují pořadí našich webových stránek a internetových obchodů ve vyhledávačích (Seznam, Google, Yahoo apod.). A úplně stejnou, čili nezastupitelnou roli hrají v čtenářské přístupnosti a motivaci uživatelů ke koupi. Jak by tedy měly podnadpisy vypadat?

Podnadpisy jako záchytné body pro čtenáře i roboty

Podnadpisy tvoří v pravém slova smyslu kostru obsahu. Čtenář internetových textů má totiž jednu charakteristickou vlastnost – absolutní netrpělivost. Uživatel tedy text v pravém slova smyslu nečte, nýbrž „skenuje“, tedy rychle „sjíždí“ očima, aniž by obsah klasicky hlouběji reflektoval. Proto musí právě podnadpisy vytvořit osu textu, která utkví v uživatelově vědomí, zaujme ho a donutí číst podrobněji. Stejně tak se podnadpisům věnují i vyhledávače, které na základě správně strukturovaných klíčových slov či frází upravují pozice stránek ve vyhledávačích.

Variace klíčových jsou vhodnější než jediná forma

Podnadpisy tedy obsahují klíčová slova, ovšem na rozdíl od nadpisů vykazuje jejich využití jisté odlišnosti. Předně platí, že u podnadpisů bychom měli využít klíčových slov v různých pádech, číslech apod. To ocení zejména vyhledávače, ale také uživatelé, které by stereotypní použití téhož slova mohlo unavovat. Podnadpisů je v jediném textu více než jeden, ovšem klíčové slovo by mělo být v každém podnadpise pouze jedenkrát.

Další parametry podnadpisů

Příklady správných podnadpisů

Čím více, tím lépe? Ani náhodou!

Mezi amatérskými textaři a rádoby SEO analytiky panuje přesvědčení, že klíčová slova by měla mít v textu co nejvyšší hustotu. Čím více, tím lépe. Tento scestný nápad je těmito laiky uplatňován i v podnadpisech. Není to však pravda ani náhodou! Platí, že klíčová slova se mají vyskytovat pouze ve 2/3 podnadpisů. Větší zastoupení je kontraproduktivní pro vyhledávače, ale neocení ho ani uživatelé – výsledek působí násilně a stereotypně. Nezapomínejme, že text píšeme sice také pro vyhledávače, ale v prvé řadě vždy s ohledem na čtenáře!

Přidejte svůj komentář:

  • Vaše jméno *:
  • E-mail *:
  • Zpráva *:
  • Spočítejte *: =

Odeslat

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky