Virální marketing a sociální síť Facebook

Vydáno: 19. 10. 2009 | Autor: Alena Špinarová | 949 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Virální marketing se může stát velmi efektivní metodou jak propagovat nějakou službu, e-shop, výrobky či osobnost. Obecně tento druh marketingu nabízí řadu možností jak dosáhnout předpokládaného cíle. Jeho podstatou je využití samotných uživatelů tak, aby sami dále šířili danou informaci. To vše za předpokladu, že se taková informace bude šířit velmi rychle a osloví obrovskou základnu uživatelů / cílových zákazníků. S minimálními náklady se takto dá získat velmi mnoho.

My se v tomto článku zaměříme pouze na sociální síť Facebook a ukážeme si jak s jeho pomocí “dělat” virální marketing.

Prvním krokem je návrh kampaně

Opravdu úspěšné kampaně postavené na Facebook aplikaci jsou schopné dokonce i na českém internetu získávat jednoho či více uživatelů za sekundu. Počet přímo oslovených uživatelů se tak pohybuje ve výsledku v desetitisících. Pokud navrhujete jak bude váš virální marketing vypadat, je třeba nejprve zvážit jakou formou ho chcete pojmout.

Podívejme se nyní na některé možnosti:

Dejte svým fanouškům pocit, že se jim to vyplatí…

Pokud dáte uživatelům pocit, že když udělají to co chcete, tak něco získají, je velká pravděpodobnost, že se tak stane. Jedním z prostředků jsou například slevové kupóny. Uživatel – možný zákazník tak získá pocit, že když obdržel slevu, musí jí využít – taková příležitost už se přeci nemusí opakovat. Šťastný uživatel se pak rád pochlubí kamarádům a známým, jaké má štěstí, že zrovna on dostal slevový kupón.

Zde vidíte jeden z příspěvků na zdi stránky Facebooku pro Elektrosvet.cz

Uživatelé na stránku chodí velmi často a kontrolují, zda se již objevil nový slevový kupón. Při té příložitosti si mohou pročíst i další informace, které na zeď umístil správce stránky a neustále se tak buduje povědomí o značce.

Od spuštění Facebook stránky pro Elektrosvet.cz jsme během jednoho týdne dokázali získat 327 fanoušků. Velmi dobře se nám osvědčilo rozesílání newsletteru pro registrované zákazníky Elektrosvet.cz

Takto vypadal náš propagační leták, který jsme rozesílali zákazníkům.

Celkově jsme rozeslali 85 000 e-mailů zákazníkům, jenž jsme měli v databázi. Z tohoto počtu si obsah e-mailu přečetla pouze jedna šestina obeslaných. Když uvážíme, že ještě ne každý uživatel internetu používá Facebook, je 327 fanoušků za jeden týden úspěch.

Šokující či zábavné informace, obrázky nebo videa…

Vždy je vhodné cílit na určitou skupinu co nejpřesněji. To znamená, že když budete například prodávat hudební nosiče s metalovou hudbou, ideálním způsobem je založit stránku, na kterou budete každý den dávat nové metalové videoklipy či informace o koncertech.

Když poté jednou za čas umístíte na zeď informaci o tom, že vyšlo nové album nějakého interpreta a odkážete na svůj internetový obchod, výsledek může být překvapující.

Zde vidíte odkaz e-shopu na hračku pro kočky. Celá Facebook stránka se týká domácích mazlíčků a tak je zde velký prostor pro kvalitní cílení na zákazníka.

Uživatelé mající domací mazlíčky se budou přidávat do stránky dobrovolně, stačí když například uvidí, že jejich přítel je na stránce také. Budou si na stránku nahrávat fotky svého miláčka a budou chtít aby jejich aktivity komentovali ostatní. V tomto příkladu by bylo vhodné založit i diskuzi kde budete pravidelně radit a odpovídat na dotazy uživatelů.

Postupně si takto vybudujte silnou komunitu, která si vaší stránku natolik oblíbí, že na Vaše doporučení bude nakupovat to co chcete.

Aplikace na Facebooku…

Pomocí nejrůznějších aplikací či her na Facebooku, lze dobře propagovat své produkty či služby. Přátelé si mezi sebou často posílají zajímavé hry. Nic se nezapíše do paměti tak, jako zajímavá relevantní reklama ke hře.

Na Facebooku jsou nekonečné možnosti

Nebojte se experimentovat a objevujte stále nové možnosti jak na Facebooku pozvednout své marketingové snažení na očekávaný úspěch.

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky