Vyhledávače zboží a katalogy e-shopů - přehled

Vydáno: 18. 02. 2007 | Autor: Radek Karban | 1952 slov | Internetový marketingInternetový marketing

Vyhledávače zboží jsou velmi důležitým zdrojem návštěvnosti pro internetové obchody, neboť dnes se stává čím dál modernější a užitečnější používat k hledání produktů, který si uživatel chce zakoupit, právě ony vyhledávače zboží. Důvod je zejména ten, že lze snadno najít internetový obchod, který má daný produkt nejlevnější a nemusíme jako dříve hledat přímo v internetových obchodech, což je velmi zdlouhavé.


Jelikož nasazuji XML exporty produktů z internetových obchodů velmi často, mohu dle statistik prozradit, že není vyjímka dostat 300-500 návštěvníků denně jen z těchto níže uvedených vyhledávačů zboží. Avšak, čím více má ínternetový obchod produktů, tím větší je počet přístupů právě z těchto vyhledávačů zboží, což je logické.

Možná si říkáte, co to má co společného se SEO :)
Každý vyhledávač zboží řadí produkty podle nějakého algoritmu, takže lze protlačit své produkty nahoru i ve vyhledávači zboží.

Jak ? V českých vyhledávačích zboží celkem jednoduše - stačí mít klíčové slovo v názvu produktu a několikrát v jeho popisku. Tím dostanete vysokou relevanci takového produktu při řazení. Někdy se ještě počítá s relevancí v určité kategorii, kakže roztřiďujte produkty cíleně. Nezapomeňte ani na pravidelné denní aktualizace. Vyjímečně lze ještě vidět, že algoritmus vyhledávače zboží počítá s klíčovým slovem v url produktu, což je samozřejmě také plus, pokud se KW v dané url vyskytuje.

Výsledkem při efektivně psaných titulcích a popiscích produktů není jen samotná dobrá hledanost na klasických fulltextových vyhledávačích, ale s použitím xml exportů i skvělá hledanost na vyhledávačích zboží.

Pokud s uvedenými informacemi správně naložíte, dá vám to pár objednávek denně za minimální náklady. Super ne :)

Aby toho nebylo málo, přídávám i přehled s názvem katalogy internetových obchodů. Tím si může váš eshop zvýšit SRank a PageRank a ještě jako bonus dostat pár desítek nových návštěvníků denně. U katalogů internetových obchodů dbejte na správné zacílení do vybrané kategorie, záleží na tom hodně. Krom toho, hodně katalogů řadí odkazy na stránce podle titulku (tím ale neříkám, že má název odkazu začínat na "AAA Abeceda Pneumatik" :o)).

Vyhledávače zboží PageRank
1. http://zbozi.seznam.cz/ 6
2. http://zbozi.centrum.cz/ 6
3. http://www.shopy.cz/ 6
4. http://www.srovnanicen.cz/ 6
5. http://zbozi.jyxo.cz/ 5
6. http://www.naakup.cz/ 5
7. http://obchody.atlas.cz/ 5
8. http://www.hledejceny.cz/ 5
9. http://www.seznamzbozi.cz/ 5
10. http://www.internet-obchody.cz/ 5
11. http://www.mojse.cz/ 4
12. http://www.srovname.cz/ 4
13. http://zbozi.zacatek.cz/ 4
14. http://www.bezvaceny.cz/ 4
15. http://obchod.eurocomputer.cz/ 4
16. http://www.kdenejlevneji.cz/ 4
17. http://www.najdislevu.cz/ 4
18. http://www.koupis.cz/ 4
19. http://www.zalevno.cz/ 4
20. http://www.lepsiceny.cz/ 4
21. http://www.b2bc.cz/ 3
22. http://www.elektrus.cz/ 3
23. http://www.nejnakup.cz/ 2
24. http://www.hledam-zbozi.cz/ 2
Katalogy internetových obchodů PageRank
1. http://www.onlineobchody.com/ 6
2. http://www.shopfinder.cz/ 5
3. http://www.shop.sk/ 5
4. http://www.iobchody.com/ 5
5. http://www.ishopy.com/ 5
6. http://www.online-obchody.cz/ 5
7. http://www.onlineshopy.com/ 5
8. http://www.topobchody.cz/ 5
9. http://www.internetoveobchody.com/ 5
10. http://www.centrumobchodu.net/ 5
11. http://www.top-internetove-obchody.cz/ 5
12. http://www.shoops.cz/ 4
13. http://www.4obchody.com/ 4
14. http://www.ceskeobchody.com/ 4
15. http://katalogobchodu.ic.cz/ 4
16. http://www.raj-obchodu.cz/ 4
17. http://www.123obchod.cz/ 4
18. http://www.e-shopy.cz/ 4
19. http://www.eprodejny.cz/ 4
20. http://www.e-shop-centrum.cz/ 3
21. http://www.1shopy.cz/ 3
22. http://www.internetshopping.cz/ 3
23. http://www.ceskeshopy.cz/ 2

Znáte ještě další vyhledávač zboží nebo katalog internetových obchodů co zde není uveden a jeho GTPR je vyšší jak 2 ?

 

Kam dále?

Rubriky

Aktuálně

Newsletter

Odebírejte od nás tipy, triky a novinky z oblasti internetové reklamy. Neposíláme více jak 1 email měsíčně. Odhlášení možné kdykoliv.

RSS & Facebook

Štítky