Vydáno: 02. 01. 2006
| Autor: Alena Špinarová |
438 slov |
Linkbuilding
Zpětné odkazy
Možná se budete divit, ale moderní vyhledávače dávají již stejný důraz na off-page faktory (to jsou ty, které nejdou změnit na vlastním webu) jako na on-page faktory (vlastní texty webu, struktura…). Právě zpětné odkazy mají takový vliv, že s dostatečným počtem zpětných odkazů (odkazy, které na Vaše stránky vedou z jiných webů) lze dosáhnout i toho, že se budete objevovat ve výsledcích vyhledávání na slova, která vůbec na stránkách nemáte.
Zpětné odkazy slouží k jakémusi hodnocení – ratingu stránek, jelikož (jak je obecně známo) když na Vás odkazují kvalitní a dlouhodobě zaběhlé stránky či autority, robot to bere tak, jako kdyby Vám lidé připisovali hlasy v hodnocení. Je to stejné, jako když si do životopisu napíšete, kde všude jste pracovali. Když jste pracovali u známé, renomované firmy dlouhou dobu, je to jistě zajímavější, než když tam budete mít 100 malinkých nevýznamných firem. Stejné je to i na internetu se zpětnými odkazy. Avšak aby to nebylo tak jednoduché, velkou roli hraje i relevantnost webu, ze kterého na Vaše stránky odkazují, a také popis odkazu. Mnohem lepší je svěřit práci profesionálům. Více o budování odkazů.
Název domény
Velmi rozšířené je tvrzení, že když máte v názvu domény (Vaší internetové adresy – www.neco.koncovka) určité klíčové slovo, řada vyhledávačů Vás mírně zvýhodňuje, někdo více (seznam.cz) a někdo méně (jyxo.cz, google.com…). Je to založeno na předpokladu, že když máte doménu s klíčovým slovem, zřejmě je to Vaše priorita a web je maximálně relevantní. Je to ale často zneužívané a slouží to spíše jen k registrování domén ve tvaru www.klicove-slovo-firma.cz.
Také je doporučeno, aby koncovka domény byla pro český trh s CZ koncovkou. Jednak zabráníte tomu, aby vyhledávače nepřiřadily podle koncovky doménu k jinému jazyku, a jednak je to lepší pro uživatele. Některé vyhledávače indexují pouze domény s CZ koncovkou, jinak jim musíte URL “oznámit” manuálně (většinou jyxo.cz).
Kam dále?
Rubriky
- Copywriting (32)
- Internetový marketing (30)
- Linkbuilding (11)
- PPC (12)
- SEO (41)
- Aktuality (23)
- Tiskové zprávy (12)
Aktuálně
- 04.07.2011 Spustili jsme nové webové stránky!
- 25.03.2011 Přelomový SEO analyzátor.cz spuštěn!
- 02.01.2011 První český internetový obchod se SEO produkty spuštěn!